Lågsäsongen är här

Hej torsdag

Njuter ni av lediga dagar?
Här är det ju helt vanliga dagar så denna morgon var precis som alla andra morgnar ☺️

(null)

Tänk att vissa saker går det omöjligt att tröttna på?
Som min vy på morgonrundan. 
TRÖTTNAR ALDRIG. 
Tog denna bild för att alltid minnas känslan. 
Hade en genomgång av huvudets och själens funderingar under rundan vilket också gör ont men så kommer känslan här och nu över mig och denna bild får verkligen symbolisera hur jag alltid vill må…

(null)

Johan är hemma igen!
Det firade vi med att göra en sak som vi gillar. 
Att susa fram på forzan och bara insupa allt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Och en sen frukost/lunch på det på The garden. 

(null)

(null)

(null)

Och nu märks det verkligen att det är lågsäsong. 
Från strålande sol till regn på bara några minuter och lika snabbt avtar det. 
Så mysigt tycker jag. 

(null)

(null)

Och plötsligt så ljusnar det och luften är helt annat och allt doftar såå gott. 

(null)

Blev sedan en spontan vardagsmiddag med vänner och då fick mobilen ligga hemma. 
Det är något visst med vardagsmiddag med andra och jag gillar det verkligen. 
Nu sitter jag på altanen. 
Det är becksvart. Det mullrar långt härifrån och blixtrarna lyser upp då och då. 
Omöjligt att fånga blixtrarna på bild men hela himlen färgas på ett annat sätt. 

(null)

(null)

Så vackert, så mysigt med det mörka då det ändå är så härligt varmt. 
Hoppas ni har det bra?
Hittar ni på något särskilt dessa dagar?

Ha det superfint! 
#1 - - Susanne:

Hej!
Ja, det är lika vackert i den backen vare se det regnar eller är fint väder. Så mysigt med lågsäsong!
Jag har varit ledig idag. På förmiddagen hade jag barnbarnen här. vi lekte och målade med vattenfärger. Sedan tog Lillan och jag en promenad till affären för hon ville absolut ha ett rosa Lypsyl haha. Vem kan motstå en tvåårings vilja? Inte en farmor i alla fall haha.
Nu ska jag åka och besöka min gamla far som numer bor på hemmet. Han är inte helt dement men behöver bo där han har tillsyn dygnet runt. Sedan imorgon så jobbar jag igen. Hoppas på fint väder till helgen. Igår snöade det här igen. Men jag hoppas att det var sista snön den här våren.
Ha det gott och njut av värmen!

Svar: Ja lågsäsong är så speciellt!
Haha förstår du inte kan stå emot. Jag har fått en lista på vad syskonbarnen vill ha härifrån så snart blir det shopping. 🤣 men det är kul.
Så mysigt med en dag ledigt mitt i veckan.
Hoppas besöket hos din far blev fint även om det är känslomässigt också.
Ha en fin helg lite tidigt!
allenheim.blogg.se

Till top