Tropiskt åskoväder

Heeeej

Hoppas ni alla har en fin vecka. 
Här har det stormat ordentligt vill jag lova. 
Snackade med Johan igår som är uppe i Ban Phe och det vräkte ner regn där och stormade som tusan. 
Jag skrattade och sa att här på vädersäkra Lanta gassar solen!

Det hörde någon däruppe och några timmar senare var det som att trycka på en knapp!
Det forsade ner vatten men även ett åskoväder utan dess like. 

(null)

Om ni undrar vad denna bild symboliserar så är det Stina som är livrädd och som sitter och trycker på sängen och inte vågar ha fötterna på golvet!
Jag har varit med om många tropiska åskoväder men detta var faktiskt på en helt annan nivå. 
Det sprakade ur kontakterna, elledningarna precis vid huset vajade och det var översvämning exakt överallt. 
Det kan vara så att jag messade sonen på skolan och tyckte han skulle komma hem ☺️
(Självklart inte 100% allvar och han blev kvar där). 
Inga bilder på detta då jag var upptagen med att vara rädd och sedan ta reda på allt. 
Det blev stopp så det var galet mycket vatten på altanen och när det väl runnit undan så var det en lerig sörja överallt. 
Även vägarna svämmade snabbt över men häftigt nog så var det som om ingenting hänt några timmar senare. 
Och vattnet behövdes, var väldigt längesen det regnade här. 

Nog om väder och vind. 
Jag hade en inbokad tjejmiddag här och jag älskar att fixa och dona innan men det hanns inte riktigt med nu mer än att jag fick altanen någorlunda ren, tände ljus och piffade upp mig med mina favoritörhängen. 

(null)

(null)

(null)

Jag tycker det är såååå mysigt att ses hemma. 
Och nu när den stora mannen i huset är borta blir det extra mysigt att bjuda hem vännerna. 
Det blev Johanna, Caroline och Linnea. 
En kväll som helt klart får 10 poäng av 10. 
Så mycket bra snack, skratt, livshistorier och förståelse för varandra och livet. 
Beställde hem pizza som satt som ett smack. 
Stort tack finisar för en grymt fin kväll. 

(null)

(null)

Idag så är det ett strålande väder och jag är på ett strålande humör. 
Så häftigt för kändes som om alla blommor och växter lös lite extra fint idag efter gårdagens boost. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ha en superfin dag! 
Till top