Dagar fyllda av smärta och panik

Heeej

En liten uppdatering från mig. 
När jag i framtiden kommer tänka tillbaka på denna veckan så kommer den få heta "veckan från helvetet". 
Det här vill jag aldrig mer behöva uppleva. 
För mig har smärtan varit sååå hemskt vilket inte är så konstigt. 
Det här blev ju ingen liten operation. 
När smärtgenombrotten har kommit har jag vrålat rakt ut. 
På nätterna som är värst så har jag väckt mig själv (och resten) av mina skrik. 
Jag drömmer om hur ont jag har och vaknar av det och då var det ingen mardröm utan min verklighet. 

(null)

"Nu måste du skriva precis hur det varit" sa Johan när jag sa att jag kanske ska skriva några rader. 
Jag har lyckats sätta mig i soffan och har hyffsad bra smärtlindring just nu men jag orkar inte ta allt i detalj om vad som hänt i veckan men det kan komma längre fram. 

Jag lägger ut lite bilder istället. 
Hemmet har så fina blommor här och var vilket både doftar så gott och är så vackra att titta på. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Förutom blommor så ligger det läkemedel och scheman för klockslag och olika smärtlindring. 

(null)


Annars har det mest sett ut så här. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Igår kom min vän Anna över en sväng. 
Åh vad det gjorde mig gott. 
Med sig hade hon en påse fylld av massa smink. 
Tänk den dagen jag tar på mig det och då även premiär för att jag har läppstift! 
Jag kommer komma tillbaka med råge ☺️
Ni kommer inte känna igen mig! 

(null)

(null)

(null)

Ett så betydelsefullt besök. 
Natten till igår var kämpigast hittills och kaos och jag tror och hoppas det var peaken innan det vänder. 

Igår kväll så fick jag för första gången i mig lite mer "matigt". 
Det enda som gått i är fil kvarg och näringsdrycker vilket jag självklart förstår inte är optimalt. 
Men igår så åkte Johan hem till Kicki och Freddan och Freddan hade bakat detta. 

(null)

Kan säga att det smakade himmelskt!!
En måltid jag kommer minnas och jag åt som om jag inte sett mat på månader. 
Tack snälla igen. 

(null)

Vill även passa på att tacka för alla fina hälsningar. Allt det BÄR FRAMÅT. 
Alla telefonsamtal, att höra någon annans röst gör mer än man tror. 
Tack till Teija som från Koh Lanta hjälpt mig att få tag på rehab. Helt otroligt att man ska orka leta sånt själv, det har alltid varit ombesörjt vid tidigare operationer. 
Tack till Kicki och Freddan som lånat ut sin fina stora bil, guld värt. 
Ja till alla som visat omtanke. Sånt glömmer jag aldrig. 
Mina älskade vänner som alltid är där. Ni vet vilka ni är. 

Nu börjar illamåendet komma tillbaka vilket ger mig en påminnelse att kontakta sjukhuset igen som lovade att recept mot illamående skulle finnas igår men fortfarande ingenting. 
Sen blir det att lägga mig i sängen, 
Men känner en helt annan känsla idag! 
Det är skillnad. 
Och hoppet finns nu där 🙏🏻


#1 - - Thessresaa:

Massor med kärlek sänder vi till dig!! Du är en sann kämpe och en stor förebild med ditt mindset! Älskar dig ❤️❤️

Svar: Älskar dig❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Erika :

Krya på dig! Hoppas du snart mår bättre!

Svar: Tack snälla 🙏🏻
allenheim.blogg.se

#3 - - Mona Stone:

Skönt att operationen är gjord, men lider med dig när det gäller smärtan🥺.
Hoppas du får medicin mot illamåendet, det är ofta ett stort problem när man tar morfin liknande preparat😔Hoppas din återhämtning går så snabbt som möjligt.
Men ta det med ro, inte bra att stressa. Det måste få ta tid ❤️🥰

Svar: Tack snälla. Ja det har gjort mer ont än tidigare gånger. Ja verkligen morfinets baksida. De ska ordna recept nu, tack för dina rader jag behövde dom 🙏🏻🩷
allenheim.blogg.se

Till top