Julpynt

 
 
 
Hej på er!
 
Oj så skönt jag sov inatt i vår säng, den var sååå mjuk och härlig och riktigt  gott med ett riktigt täcke och inte en snuskig filt med ett lakan på. 
Tänk vad snabbt som man vänjer sig vid vissa saker. 
När vi kom till huset här i oktober så tänkte jag "oj var huset så här litet, enkelt, dåligt tryck i duschen osv" och nu har vi vant oss vid det. 
När vi kom hem igår från Bangkok så kändes plötsligt huset som ett lyxhus!
Och när vi kom hem till Sverige i april så upplevdes vårt hus hemma som ett slott, och Johan började direkt googla lägenheter och ville att vi skulle bo enkelt 😉
 
 
I alla fall och nog om det, jag glömde berätta en sak när jag bloggade igår. 
Ni som känner oss vet att Johan envisas med att resa med massa stora färgglada kassar istället för resväskor. 
Det har ju gett många ett gott skratt men nu har han tagit detta till en helt ny nivå. 
Denna hade han med sig till Bangkok, en låda i frigolit!
 
 
Nu fanns det visst en tanke med den men det kan han få berätta om själv 😉
 
Nu tillbaka till vår dag här och hur den har sett ut. 
Det var verkligen skönt att köra ett träningspass imorse och efter det så åkte vi in till Ban Phe. 
Jag hade siktet inställt på julpynt då jag ville fixa lite här hemma och överraska Noah när han kom från skolan. 
Förra året så köpte Therese en riktig julgran här och den lever fortfarande så jag åkte raka vägen till min favoritaffär blomsteraffären bredvid krimskrams (ÖB)
Jag hade meddelat Johan att detta får kosta vad det vill, jag ska ha en gran. När jag la till att den kommer leva i flera år så pustade han ut 😉 (med andra ord så kommer han säkert ta med sig den till Sverige). 
Jag hittade även en fantastiskt fin julstjärna som fick följa med hem, gillar att den är rosa och då funkar den ju även efter jul. 
 
Väl hemma så satte vi på julmusik och började fixa. 
 
 
Det brukar alltid uppstå en viss irriation när det ska julpyntas och alla viljor och sladdar som är huller om buller. Helt ärligt var det väldigt nära att det skulle braka loss idag men efter att vi kramats och sagt att vi försöker igen att pynta med glada miner så blev det en jättemysig stund. 
 
Dock så kunde det ha gått riktigt illa när jag lyfte på blomkrukan och det gömt sig en sådan där jättestor tusingfoting där, och det var väldigt nära min hand. Pjuh är tacksam över att inte behöva vara på sjukhus nu. 
 
Mina inköp. 
 
 
Vi hängde upp vår ljusslinga i trä som vi köpte i Bangkok och så klädde vi granen i en ljusslinga a la thaistyle. Det ska synas att vi bor här och dessa blingbling är verkligen Thailand för mig. 
 
 
Vi gjorde även om i vardagsrummet och möblerade om. 
Det blev en jättestor skillnad men tyvärr glömde jag att ta kort. 
Tog fram en Lucia också som vi hade med oss förra året. 
 
 
Och kolla denna skål som jag köpte i Bangkok!
Stinaporslin!
 
 
 
Vi har även fått leverans med saker från Sverige idag. 
En familj som också har barn på Noahs skola kom med lite saker som vi önskat från Sverige. 
Kaffe till mig och godis till Noah, jippi!
 
 
Idag så stod jag för matlagningen, Noah hade önskat sig fiskpinnar då han saknar det så köpte det på Olearys inne i Ban Phe. 
Det är ett litet annorlunda kök än hemma i Sverige men även detta har man nu vant sig vid. 
 
 
Dock så blir det ju väldigt varmt att laga mat och jag kände mig inte så smart när jag öppnade fönstret för att få in frisk luft haha. 
 
 
Tillbaka till pyntet så blev Noah otroligt glad över granen. 
Han kunde inte tro att den var riktig och ville provsmaka barren 😉
Så mysigt att glädja honom så. 
 
Det blev så mysigt här på altanen, sitter nu här och skriver och det är kolmörkt ute och allt lyser så fint. Geckorna sjunger och allt luktar Thailand. 
Ingen idé att fota då det inte gör det rättvist men så här såg det ut i skymningen. 
 
 
Är så tacksam över att vara här och uppleva allt detta. 
Det känns verkligen i hela själen. 
 
#1 - - Linda:

Åååååh till alla inköp! Skålen, så fin! Och julstjärnan. Superfin. Så mysigt ni fick det på altanen. Bra jobbat!✌🏼😍

Förslag till Johan: be personalen på TDV vattna granen även när ni inte är på plats. De gör det säkert gärna. Och vips så har ni en gran redo för kommande jular i värmen.
Ekonomiskt! Bra jobbat Stina🥰👍🏼🥰👍🏼


Svar: Jaaa tack visst blev det bra 😍😍😍

Kom på att vi kan plantera granen i vår lilla trädgård och så kan de vattna. Då kanske det t.o.m. kan bli en skog av granar och vi kan starta en granbusiness härnere 🙌🏻🙏🏻❤️
Stina

#2 - - Pia:

Åh vad jag har saknat att läsa bloggen under våra 6 dagar på Atlanten men nu har jag lästa allt och som vanligt blir jag då himla glad och road, sitter faktiskt och små fnittrar på båt terminalen i Salvador. Kram till er 😍

Svar: Ja jag har undrad varför du inte kommenterat 😂 kul man kan bidra till lite fniss och hoppas er resa är bra 😍🥳
Stina

#3 - - Anonym:

Vem behöver en stege när man är smidig som en katt :)

#4 - - Anonym:

Blev superfint med allt julpynt! Och slingan från MBK är fantastisk. De som frågar om det är svårt att få till julfeeling vet inte hur lätt det är med lite ljus, slingor och julmusik. Skrattade gott åt ert gnabb när det kom till pyntningen. Det liknar hemma hos oss❤️ Kramis❤️/ Therese

Svar: Ja varför kan inte johan låta mig bestämma allt?!? 😂 jag har nog mer julkänslor här. Alla lyktor och ingen stress och hets. Längtar till julafton! ❤️
Stina

#5 - - Anonym:

Kom inte min kommentar?? Blev superfint med belysningen från MBK! Och att bli osams när man ska trassla ut belysningen trodde jag var standard🤣. Puss o kram /Therese

#6 - - thessresa.blogg.se:

Prövar en gång till!! Så mysigt att pynta och göra julfint! Att bli lite sura på varandra när det gäller julbelysning är väl standard😀 sen får man kramas. O slingan från MBK blev görfin. Ser fram emot att se allt på riktigt på torsdag. Kram

#7 - - Pernilla:

Robin blev sjukt avundsjuk på er gran! Han blev upprörd över att vi inte åkte direkt till Ban Phe och köpte en :-P

Till top