Fest och datefredag

 
Godmorgon denna tidiga lördag. 
 
Här har det inte blivit sååå många timmars sömn, ni som sett min instastory har hört väldig hög musik från grannen, dvs thailändska grannarna som har hus utanför TDV. 
Det vankas bröllop och då går thailändarna all in vilket såklart är helt rätt!
Igår så var det karaoke för hela slanten och imorse startade allt 06:15. 
En väldigt hög speakerröst och sedan väldigt hög musik på det. 
Trots trötthet och tidig morgon denna helg så kan man ju inte annat än att le åt det hela. 
Killarna lyckas dock sova igenom allt men jag sitter här och dricker morgonkaffet och passar på att skriva några rader. 
 
 
Många frågar om man inte tröttnar på sin partner när vi sitter ihop i flera månader så här. 
Svaret är NEJ, tvärtom. 
När vi kom tillbaka från vår förra vistelse så var vi starkare än någonsin och passionen flödade och det har verkligen hållit i sig. 
Jag älskar att vara med Johan och vi har alltid så roligt ihop och bra samtal. 
 
Precis som förra gången så har vi bestämt att vi ska ha en dag i veckan då det är "datedag" och då vi hittar på något bara vi. 
Vi hade tänkt ha torsdagen till det men eftersom Noah var sjuk så bytte vi dag tills igår fredag. 
 
 
Efter träning så åkte vi in till Petras i Ban Phe för att handla en födelsedagspresent. 
Petras är en "falangbutik" mitt i Ban Phe men som drivs av thai. 
Där kan du hitta mycket tyska delikatesser och även kaviar och knäckebröd. 
Då vi är trogna kunder så sa hon att hon vill ge utvalda personer en present. 
Det blev en tysk kalender, precis en sådan som vi behövde 😉
Det roliga var att när vi sedan visade den till några andra husägare så hade de också fått en sådan med orden att de är utvalda haha.
 
 
Sedan så fick det bli en efterlängtad lunchdate. 
En grå fredag vädermässigt men ack så trevlig lunch. 
 
 
Det blev inte helt otippat Bee Happy och om man gillar att dricka en ISKALL öl så är det här rätta stället att göra det på. 
Så kalla att isen är kvar på flaskorna och det gillar man ju i värmen. 
 
 
Så gott att mumsa lite nötter till som de alltid bjuder på. 
 
 
Helt klart bästa maten har de här och jag beställer alltid samma, yellow curry pet pet pet. 
Det ska vara så starkt att läpparna bränner och det fixar de galant här. 
 
 
Tänk att dessa enkla kök kan laga så fantastisk mat. 
 
 
Och toan ser ut så här. 
Det är ändå fantastiskt att man vänjer sig så snabbt vid denna standard. Hemma skulle jag aldrig gå på de offentliga toaletterna som tex ligger i anslutning till pendeln men nu "inga problem". 
 
 
När vi åkte hemåt så hamnade vi mitt i en fiskolycka. 
Fiskar överallt!
 
 
Väl hemma så la jag mig vid poolen och läste medans Noah badade för fullt. 
Jag läser denna bok nu och hojta om någon vill låna, riktig bladvändare. 
 
 
Det blev en fin fredag och lugn vilket är så skönt ibland. 
Vi mös på altanen och firade att vi lyckades ro i hamn ännu en longstay. 
Så otroligt tacksam över livet här 🙏
 
Oj oj nu maxar verkligen festen här bredvid, nu 08:00 skjuts det raketer för fullt. 
Ett under att killarna inte vaknar. Kom av mig helt här nu, så vi hörs senare!
 
Himmelsdalen, Longstay Thailand, TDV3 Permalink4
#1 - - Anonym:

Jag fattar inte att du kan äta så starkt🤣 känner du ngn smak😀

Svar: Haha har nog blitt beroende. 😂
Stina

#2 - - Linda:

Thaien borde ju döpa om dig till PET!😍😄🔥🌶

Härligt med bröllopsfest, fråga om ni får vara med vetja! Partyyyyyy! Du lär ju vakna tidigt imorgon också för de kör väl på hela helgen nu. ”Party like there’s no tomorrow” eller jag menar tomollow 😉😉

Puss och önskar dig en fin fin lördag!❤️

Svar: Precis Pet istället för Sway 😉😉
Haha vi är inbjudna 🤪 skippar det denna gång festen ska sluta ikväll 😘
Stina

#3 - - Anna Z:

Hela gatan full av fisk, luktade säkert ljuvligt 😂 Undrar hur många utvalda som får kalendrar? 😅
Alltid höjdpunkten på dagen att gå in och läsa ett nytt inlägg! Piggar verkligen upp! ❤️

Svar: Men vad kul att du tycker det. Så mkt roligare o skriva när man vet att det gillas.
Det stank fisk o alla har nog en kalender 😂
Stina

#4 - - Pernilla:

Bee Happy har verkligen bästa maten längs Chakpong. Vi åker dit enbart för att äta :-) Gissar att de inte fått rinnande vatten detta året heller..? Lilleman måste duscha efter salta bad :-/ Brukar därför bli Wong med barnen, "Traktorstranden" som de kallar den.

Svar: Håller med bästa maten. Nej ingen dusch där tror jag dessvärre
Stina

Till top