Fullspäckad onsdag

 
Det blev en helt fullspäckad onsdag här igår och det börjar märkas att vi har hamnat i det thailändska lunket för vi blev nästan stressade 😉
 
Vi började dagen med att äta vansinnigt god apelsin, alla tre i familjen är överens om att så här saftig apelsin har vi aldrig smakat. 
Mums!
 
 
Jag hade en vacker utsikt och då snackar jag inte om alla palmer denna gång. ❤
 
 
Nya favoritsysslan här hemma är att spela "Uno" och här bad jag Johan att ta kort på mig och Noah när vi spelar. 
När Johan vill att vi ska ta kort på honom så ska det ske bums och så ska man knäppa flera stycken, när vi ber Johan trycker han bara på knappen och kollar inte om samtliga fastnar 😉
 
 
Efter att Noah åkt till skolan så förberedde vi oss för att åka till Rayong. 
Rayong är storstaden ca tre mil härifrån. 
Vi hyrde en PCX här från TDV så sitter man lite bättre när man ska köra så långt på motorväg. 
Vi fick låna riktiga hjälmar som skyddar av Carina och Jocke och jag kände mig som om jag skulle åka till månen. 
 
 
Det gick bra att åka till Rayong. 
Vet inte hur mmånga som frågade igår hur vi vågar köra men jag känner mig betydligt säkrare faktiskt att åka så här istället för att sitta massa människor på en songthaew. 
 
 
 
Första stopp blev Homepro. 
Vi är ju numera husägare av det hus som vi hyrde förra året och nu vill vi ju göra det lite mer fräscht och även personligt. 
 
 
Vi började med att beställa en husskylt.
Vi valde ut bokstäver och även vilka blommor som vi vill ha med.
 
 
Sedan vidare mot möbler och vitvaror. 
Här märktes det tydligt att vi inte hade samma mål med denna shopping. 
Jag ville köpa nya möbler som en tvbänk och Johan spenderade en timme med att gå fram och tillbaka och fram och tillbaka på kylskåpsavdelningen.
För mig är ett kylsåp en fyrkantig mackapär men här skulle det googlas, jämföras, klämma och känna och jag höll på att somna haha. 
Johan är spontan med mycket men kan meddela att han är motsatsen när det gäller kylskåp. 
 
När humöret började tryta på båda två så satte vi oss ner och hade familjekonferens och sedan enades vi om att det får bli lite nya möbler och ett kylskåp längre fram. 
På måndag anländer allt med fri hemkörning så då visar jag vad vi köpt. 
Allt är så dyrt tycker jag, jag tänkte förnya vårt tråkiga diskställ i plast och alla här kostade över 2000 Baht. 
Så då förstår ni kanske varför vi släpade med täcken, madrasskydd och en hylla från Sverige 😉
 
Efter denna shoppingtur så åkte vi vidare till Passione som är en shoppinggalleria. 
 
 
Det är verkligen "lantisar-är-inne-i-stan-känsla" på oss och man vill passa på att göra sådant som inte finns här. 
Till exempel att gå på leksaksaffär. Noah hade skickat med pengar och ville att vi skulle köpa "gubbar" till honom. 
 
 
Vi gick även på pizzeria och delade på en pizza. Jättegod!
 
 
Och sedan åkte vi hemåt och då var vi så svettiga och varma så det fick bli raka vägen till poolen. 
 
Sedan kom "handyman" över och hjälpte oss att fixa här hemma. 
Hängde upp vår skylt och även hyllan hemifrån som jag snart ska pynta och göra fint. 
Så smidigt att kunna få hjälp med allt här och dessa killar är så otroligt goa!
De förgyller verkligen tillvaron här. 
 
 
Och visst blev det fint med skylten? 
Här bor vi, vilken tacksamhet. 
 
 
Efter detta så skjutsades Noah för att spela fotboll och sedan åkte vi iväg för middag med Pernilla, Tommy och Saga som vi lärde känna förra höstlovet när de var här. 
När vi åkte så var det en sådan fin eftermiddagssol, och att det fortfarande är ljust vid 17 den här tiden på året är så stärkande!
 
 
En bra onsdag, idag så blir det ett lite lugnare tempo tror jag allt 🙂
#1 - - Pernilla:

Haha, håller med Johan: kylskåp är superviktigt! :-P Vi höll på flera rundor och dealade priser på olika ställen. Tesco i Klaeng har bra utbud till bra priser, där har vi handlat en hel del saker. Vi är båda långa och ville ha kylen uppe och frysen nere, inte det vanligaste i Thailand men tillslut hittade vi till rätt pris.

Svar: Ok då ska jag skicka johan till Klaeng. 😉 Tack för tipset 😃🙏🏻
Stina

#2 - - Pia:

En bra start på torsdagsmorgonen:att läsa ditt inlägg😀jag kan nästan se er framför mig i butiken kolland och diskuterande div möbler och kylskåp, ska bli spännande att se vad ni inhandlat.

Svar: Ja jag höll på o bli galen 😉
Stina

#3 - - Anonym:

Håller med Pia! Min morgonrutiner numera är att kolla in ditt inlägg, i morse fick jag dock läsa det när jag kom hem🤣 . Ska bli spännande att se möblerna. Noah och jag bestämde att jag ska komma över en kväll nästa vecka o lära er skipbo. Mitt favoritspel😀 kram/ Therese

Svar: Kändes konstigt att inte hinna blogga igår 😌 din blogg är min absoluta favorit nu o det första jag gör till morgonkaffet att läsa där. Jaaaa spelkväll fixar vi 😘😘
Stina

#4 - - Jeanette :

Härligt att få handla till sitt eget hus!
Det måste vara en fantastisk känsla !
❤️❤️❤️

#5 - - Jeanette :

Härligt att få handla till sitt eget hus!
Det måste vara en fantastisk känsla !
❤️❤️❤️

Till top