Hika i bergen


Vilken start på den här dagen det blev!

Jag ställde klockan imorse för att ha gott om tid på mig att dricka kaffe och få i mig frukost- men det hade jag inte behövt för vaknade 05:00 pigg. 
När det ljusnat satte jag mig ute på altanen och hann till och med måla naglarna. 
Viktigt att allt är på topp när man ska iväg på äventyr!

Jag och min vän Henna hade bestämt oss för att åka till bergen tillsammans. 
Vi gjorde ju det förra året och det är en otroligt häftig känsla och enormt stort för mig att jag får uppleva detta. 

Henna hämtade mig med bil imorse och redan känns det så konstigt att sitta i en bil med bälte, trots att vi bara varit här i två veckor. 
Tänk vad snabbt man vänjer sig vid ett annorlunda liv. 
Tex när jag vaknade imorse och skulle ta på mig sandalerna som stått i sovrummet så låg det en groda i ena sandalen 😂
Hade det hänt hemma så hade jag blivit väldigt fundersam! 

I alla fall, mot bergen var det och jag hade laddat upp med två flaskor resorb. 

När vi gått i fem minuter så såg det ut så här:

(null)

Och sedan stegrar det ordentligt. 
Helt ärligt är det jättetungt och det får bli pauser då och då. 
Svetten rinner minst sagt. 
Samtidigt är det en sådan powerkänsla och jag har verkligen bestämt mig för att klara det även om jag märkte att det var skillnad denna gång om man jämför med i mars efter att jag tränat i månader i värmen. 

När vi kommer fram är det en sådan känsla och sååå värt det!

(null)

(null)

(null)

Efter att ha pustat ut och njutit av allt det vackra tog vi oss ner igen. 
Det är ju även så coolt att vara i denna natur och höra alla djurläten. 
Ska väl erkännas att när det prasslas som mest så är jag extra vaksam men är inte rädd. 

Mötte plötsligt en thai som sprang helt barfota och iklädd långbyxor. 
Såg ut som en typisk thaiboxare och när vi kom
längre ner stod denna här med både sandaler och skjorta så gissar den var hans 😉

(null)

Väl hemma pustade jag ut och sedan blev det en sen lunch med Johan. 
Åkte till Wangborn och beställde deras tonfisksallad thaistyle, dvs mycket chili. 

(null)

När vi ätit upp så frågade jag hur många chili det blev denna gång då det verkligen var hetta och fick till svar att nu är vi uppe i 8-9 stycken. 
Om det är delat på mig och Johan låter jag vara osagt och inget vi kunde räkna ut då det som sagt var väldigt, väldigt starkt men GOTT!

När Noah kom hem från skolan så ringde vi min lillebror Elias på FaceTime och sedan har det bara slappats vid poolen. 
Nu spelar barnen fotboll på gräsmattan utanför oss och jag lämnar inte huset något mer idag. 
Är allt lite mör 😉

Tror jag somnar ovaggad ikväll efter denna dag. 

#1 - - Anonym:

Du är så stark!! Coolt av dig och förstår att det är en mäktig upplevelse❤️Kram Therese

Svar: Tack min fina vän ❤️
Stina

#2 - - Jeanette:

Hej Stina!
Jag beundrar dig för att du vågar gå uppe bland prasslande buskar och eventuella ormar 😱😱. Jag vill också !!!!
Jag läser er blogg högt varje dag för min man och han längtar till Ban Phe sååååå mkt!! Tack för er fina blogg 🌴🌴❤️❤️❤️

Svar: Bästa bästa komplimangen att du läser högt ❤️ blir otroligt tacksam att ni följer oss här
Stina

#3 - - Anna Z:

Vad grym du är som fixar det där! 🙌🏼❤️ Saknar dig extra mycket idag för här är det världens gråaste novemberdag och jag är så trött att jag känner mig överkörd av en ångvält 😴
Puss! ❤️

Svar: Nä fy. Värsta värsta perioden! Hoppas du kan känna ljuset från bilderna här ❤️
Stina

#4 - - Linda:

Världens bästa (och envisaste) kämpe är du!❤❤

Prasslande buskar låter dock lite otäckt, jag hade nog valt höga stövlar för denna hike ;-)
Men säkert ingen fara och du hade ju världens största djurvän med dig, alltså är du alltid i tryggt förvar tillsammans med Henna.

Hoppas kvällen blev lugn och skön och att du inte behöver vakna upp med någon extra smärta imorgon.

Puss! ❤


Svar: Tack älskade ❤️

Haha vet inte om det är en djurvän man ska gå med om man möter ngt som snabbt måste ”avlägsnas” 😂😂😂
Men jag är ju inte så orolig av mig, den dagen den sorgen 😳
Efter Hikingen fick jag följa med o mata en hemlös nybliven hundmamma 😭. Hon blev överlycklig när hon såg Hennas bil ❤️

Idag så blir det en träningsfria dag 😉😘
Stina

#5 - - Pernilla:

Så strongt av dig! Beundrar din styrka. Jag har mött lite för många ringlande saker för att våga mig ut så där.

Till top