Johan gästbloggar

Hej hej alla glada läsare!
 
Nu är det dags för mig igen. Det var ju ett tag sen sist. Nu har vi varit här i 18 dagar och det känns som mycket längre sedan vi lämnade Sverige. Här är verkligen fantastiskt. Så underbart att kunna ha så mycket familjetid och kvalitetstid tillsammans, inte undra på att alla tre stormtrivs. Här är också roligt i princip hela tiden. Här är en liten beskrivning på vad som utspelades när jag och Stina åkte iväg för att äta frukost idag. Beställningen skedde som vanligt på en blandning av Thai och engelska.
 
Stina: Tonfiskmacka och scrambled eggs tack. 
Servitris: Vill du ha våfflor till äggen?
Stina: Nej tack, endast scrambled eggs tack.
Servitris: Är det helt säkert att du inte ska ha våfflor till äggen?
Stina: nej, nej, det räcker bra med scrambled eggs till tonfiskmackan.
Servitris: ok
 
Sedan kommer servitrisen ut supernöjd med Stinas beställning 😜
 
 
Själv valde jag ett säkert kort, eller inte alls så säkert, sista jag beställde bananashake så fick jag mango, men nu blev det rätt 
 
 Som ni kan se har jag problem med att få till bilderna åt rätt håll, men jag tror ni har överseende med det.
 
När vi ändå är inne på mat så vill jag visa mina två nya favoriter, dels en supersmarrig papaysallad med massor av chilli och bilden under en en superstark sallad på glasnudlar och kyckling.
 
 
 
Idag försökte jag köpa denna som tog oss till Rayong igår, men det gick tyvärr inte av lite olika anledningar, jag hoppas kunna lösa det men annars får jag leta vidare. Klart är iallafall att en sån ska jag ha. Var lite inne på en Forza på 300cc men det känns som onödiga pengar, en PCX räcker bra just nu.
 
 
En ny hobby som jag har på dagarna när jag är ute själv på träningsrundor är att lyssna på poddar, det har inte riktigt fastnat hos mig förrens nu, när jag berättade det för Stina så frågade hon förväntasfullt "vilka då"? Ni skulle sett ansiktsuttrycket när jag svarade "poddar om bolag, aktier, fonder och investeringar" 
Själv lyssnar och tittar hon på Paradise hotell. Vilket jag fick veta igår kväll när hon försa sig vid middagen 😝
 
Annars blir det även en hel del bokläsning, det här är mina tre första utlästa böcker, Baldacci var en besvikelse, Kinsella riktigt skit och Margaux grymt bra, var mycket intresant att få följa med lite bakom kulliserna på en stor influencer, jag känner lite; kan hon kan jag 😉
 
 
Nästa vecka händer det en hel del spännande saker, bland annat får vi förhoppningsvis våra nya möbler men även mycket annat. Mer om det nästa gång, och då lovar jag bjuda på en vlogg 😀
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Pia:

Underbart,inga scramblade ägg och sen våfflor, det ser iallafall gott ut.
Det verkar vara underhållande att beställa mat och dryck😂 Ni verkar ha det prima och kul med nya möbler.

#2 - - Pernilla:

Som vi längtar efter thaimat nu och inte det asiatiska hopkoket som görs här hemma som kallas thai :-P

Till top