Tjejkväll

 
Igår söndag så hade jag en mycket efterlängtad tjejkväll inbokad med Therese. 
Som jag sett fram emot detta. 
Therese lärde jag/vi känna förra säsongen via ESS och då var det även hennes allra första longstay så vi var båda gröngölingar. 
Nu är vi  båda här igen och det betyder jättemycket att ha någon här som också gör detta en till gång och som redan delar så mycket tillsammans. 
 
När man ska på tjejfest så gör man ansiktsmask och målar naglarna innan, det är sedan gammalt 😉
Jag har ju så många nagellack nu eftersom Johan köpte så många till mig på marknaden så nu målar jag naglarna i alla möjliga färger samtidigt, festligt värre. 
 
 
Innan vi åkte till Thailand så fick jag mitt favoritbubbel Privat av min bästis Linda att ta med. 
Jag har hela tiden tänkt att den ska jag öppna vid ett speciellt tillfälle och gårdagen fick bli ett sådant tillfälle. 
Therse bor ju på Pinery Park som ligger ca 5-7 min bort med sareng så jag fixade iordning ishinken hemma och så skjutsade Johan mig. 
Var många thai som ropade "yo go sabay sabay" haha. När en thai säger att den ska på sabay sabay så kan man säga att de på ett ungefär betyder attt gå ut och dansa och ha superkul. 
 
 
När min private chaufför Johan släppt av mig så korkade vi upp och satt här och pratade i timmar. 
Kolla mysiga altanen med vimplar och blommor och jag blev så förtjust i fönstret, så fint med grönt och en stjärna som lyser upp. 
 
 
Det blev kolmörkt och då tändes det ljus och så bjöd Therese på Pad thai. 
Mums. Det regnade ute så det var extra mysigt att sitta här under taket, kändes lite som augusti hemma i Sverige om man bortser från att kvällen var varm. 
 
 
 
En sådan kväll som jag alltid kommer minnas. 
Både djupa och ytliga samtal och den perfekta mixen av allt. 
Otroligt glad att jag lärt känna Therese, vilka saker har verkligen en mening och att vissa människor ska vara på en plats samtidigt. 
 
Vid 22 kom min chaufför och hämtade hem mig och det var en perfekt tid att runda av en söndag på. 
 
Nu sitter jag här på favoritplatsen och skriver och sörplar kaffe. 
En sak som verkligen är guldkant för mig är att varje morgon när jag kommer upp så har Johan gjort iordning bryggaren kvällen innan så det är bara att trycka på knappen. 
Små saker som kan göra en sådan stor skillnad och som värmer. 
 
 
Nu ska jag väcka Noah, måndag betyder ny skolvecka. 
Hoppas ni får en bra start på veckan!

#1 - - Linda:

Vad glad jag blir av att läsa att flaskan Privat kunde avnjutas en sådan här kväll!😍 Perfekt tillfälle. Tjejkväll är bäst❤️ Vad mysigt det ser ut hos Therese.

En sån där privatchaufför skulle man behöva jämt, haha! Fråga om han kan börja extraknäcka som det hemma i Sverige sen🤗

Grym start på måndagen vännen! All kärlek till dig💕💕💕

Svar: Ja visst öppnades den vid rätt tillfälle ❤️
Jag tycker vi bestämmer att Johan blir vår privata chaufför hemma sen mellan förorterna 😉
Saknar dig 😘😘
Stina

#2 - - Emma:

Vilken mysig kväll ni fick ❤️

#3 - - Emma:

Vilken mysig kväll ni fick ❤️

Svar: Jaaa det kommer bli många tjejkvällar from januari ❤️
Stina

#4 - - Anna Z:

Mysigt med tjejkväll! 😍

Svar: Så mys o välbehövligt ❤️
Stina

Till top