7 april


När mycket går i motvind så gör jag allt för att tänka på fina stunder. 

Lägligt nog kom detta minne till mig idag.
En mindre skarp bild som visar att för 12 år sedan så var tekniken av en helt annan kvalité. 

(null)

Idag för exakt 12 år sedan så gick Johan ner på knä
och friade till mig i Bangkok. 
Vår allra första Thailandsresa tillsammans. 
Vi var på en jättemysig restaurang vid floden som passande nog hette "In love". 
Att Johan friade kom verkligen som en blixt från en klar himmel då han tutat i mig att han aldrig vill gifta sig. 
Det var taktiskt för jag blev så otroligt glad och lycklig över detta. 
Den här Thailandsresan var både bra och mindre lyckad. 
Bra då jag blev totalt förälskad i Thailand och vi semestrade bland annat på Koh Pangan som då var otroligt fridfullt och lugnt just där vi bodde. 
Föll pladask för den thailändska kulturen och lugnet. 
Mindre bra var att jag var gravid, eller det var ju även det en enorm lycka, men mindre bra var mitt mående. 
Jag kräktes mest och åt inte en endaste gång thaimat utan bara lite frukt. 
Desto starkare blev känslan att jag inte är klar utan måste tillbaka. 

Och tillbaka kom jag, då var vi plötsligt tre i familjen med gjorde exakt samma resa minus illamåendet. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Många Thailandsresor blev det även efter denna resa och trots att vi i familjen besökt så många länder tillsammans så återkommer vi alltid till att Thailand är som vårt hem. 
Jag är otroligt stolt över det vi åstadkommit, att vi gjort två halvår i Ban Phe och kämpat för att förverkliga våra drömmar. 
Att hälsa och familjetid är det som är viktigast i livet för oss. 

Jag är så glad och tacksam över det.
Jag har verkligen landat i vad som är viktigt i livet och framförallt vad man ska lägga tid och pengar på.

Den här dagen är jag extra tacksam över att det blev jag och Johan och att vi format det här livet tillsammans, allt vi gett Noah och sett hur mycket Thailand betyder även för honom

❤️

Du som läser här och varit i Thailand, kan inte du skriva något minne från Thailand eller något annat som du tänker på som rör Thailand? 
Det skulle betyda massa för mig och få lite Thailandsenergi ❤️

#1 - - Anonym:

Åh så mysigt inlägg. Thailand har verkligen nått speciellt. Jag mår alltid så dåligt varje gång vi åker därifrån och mår dåligt tills jag har en nu resa bokad. Även om jag gillar att resa till andra platser och njuter av det, så måste jag ha en Thailand resa med att se fram emot. Tycker det har varit så fint och läsa om att de är fler som mår dåligt när de kommit hem från Thailand, jag blir så låg och nu när man inte vet när man kan åka så låt jag så dåligt, skulle åkt 17 mars men fick det inställt. Va sist nov/dec 19 men känns som en evighet sen. Vi har ingen bostad där men önskar mig det så. Skulle va jätte kul och läsa inlägg om tips, tänka på, ja hur det går till när man ska köpa bostad i Thailand. Har precis hittat hit men tycker det är så mysigt på din blogg.

#2 - - Anonym:

Nu bjöd jag inte på nått minne men vår dotter som är fem älskar Thailand. Se hon va 2 så har vi åkt dit tre ggr om året. Nu i helgen när vi skulle på kalas så klädde hon sig helt i thai för hon vill va en thailändsk prinsessa, hon lever och andas verkligen Thailand och saknar det så nu. På nått sätt tycker jag Thailand verkligen binder i hop vår familj, vi har alla fina minnen därifrån

Svar: Men wow vilken kommentar, vad kul att du hittat hit och tack snälla för att du kommentarer. Jag vet precis vad du menar, att ha en resa till Thailand inbokad gör att man orkar med allt annat. Så svårt o förklara det för andra dock. Nu blev jag sporrad o blogga, och bra tips på att skriva om husköpet ❤️🙏🏻
Stina

#3 - - thessresa.blogg.se:

Så vackert och kärleksfullt skrivet! Har så många starka minnen av alla våra resor till Thailand att det är svårt att sortera ut ett. Men kan fortfarande känna den känslan när man första gången blev förälskad i landet och människorna där. Plus är alla fantastiska människor man lär känna längs med vägen och som kommer en så nära. Puss o kram

Svar: Ja du är verkligen en del i så mkt som vi har upplevt ❤️❤️❤️
Stina

#4 - - Anna Z:

Men nu dog jag lite. NOAH!!! ❤️❤️❤️
Bästa Thailandsminnet är helt klart hela resan för att fira din 40-årsdag! 😍❤️

Svar: Visst är det en gullig liten boll 😍😍 åh ja det är ett sådant fint minne ❤️
Stina

#5 - - johan din man:

helt otroligt vilka minnen detta ger. Som när de tog med noah i golfbilen och var borta i typ 2 timmar :)

Svar: ❤️
Stina

#6 - - Emma:

Så kul att få se bilder på Noah som liten . Så söt.
Grattis till dig och Johan ❤

#7 - - Emma:

Så kul att få se bilder på Noah som liten . Så söt.
Grattis till dig och Johan ❤


Svar: Tack finis. Känns hedrande att du läser bloggen när du jobbar 😉😘
Stina

Till top