Glad påsk


 
Glad påsk alla, hoppas ni har en skön påsk trots att mycket inte blir det man kanske har planerat. 
 
Igår så överraskade jag Noah med våffelfrukost. 
Var ju väldigt längesen han åt det och han blev så glad. 
Rätt kul ändå att hålla på och fixa i köket nu när det var så längesen jag gjorde det och även skönt att kunna göra det utan att svetten rinner. 
Ni ser jag försöker se det positiva 😉

(null)

(null)

 
Vi bestämde oss för att ha en ordentlig familjedag vi tre då det av lite privata skäl verkligen behövdes. 
Vi är ju så vana vid att ha mängder av familjetid, nu känns det superskönt att det är ett påsklov som kommer. 
Vi har tagit fram lite utemöbler och börjat göra vår på altanen, den här är given att hänga i paviljongen. 
På altanen i huset på TDV så har jag självklart det också, ljudet av snäckorna som blåser i vinden är så mycket Thailand för mig. 
 
 
Vi åkte en tur och när vi kom hem vid halv två så letade vi fram vår eldkorg i förrådet. 
Som tur är så hade vi massa ved. 
Vi hittade inte skyddet till vår eldkorg men det är tur vi är lösningsorienterade, en rostig skottkärra gick lika bra det. 
Vi var ute i timmar, elden värmde på skönt och jag konstaterade att (veg)korv med bröd delar verkligen en första plats med tachopajen över min absoluta favortimat. 
Mums så gott det var. 
 
(null)

 
Efter dessa timmar fick det bli ett långt varmt bad och sedan kollade hela familjen serie i timmar. 
En sådan mysig dag i familjen. 
Inget påskpynt, inget äggletande och klassisk påskmat men vi hade det som är viktigast när det är högtider, en gemenskap. 
Noah frågade hur vår påskafton hade sett ut om allt var som vanligt. 
Vi pratade om det tillsammans och fastlog att vi nog åkt ut till Koh Samet och hängt hela dagen på någon fin strand med våra kompisar som skulle vara på besök och när kvällen kom så hade vi ätit påskmiddag på Bee happy eller Two Dow som hade varit närmast. 
Hoppas vi får uppleva det ett annat år istället <3



#1 - - johan din man:

men där är ju brödrosten vi letade efter :P

Till top