Kantary bay Rayong

 
JÖSSES VILKET DYGN!
 
 
 
Yes detta måste förstärkas med versaler, är otroligt lycklig över att ett dygn kan bli så här perfekt. 
 
Vi börjar från början. 
Igår så var jag ju på thaiundervisning igen och vi sågs hemma hos min thailärare. 
Extra kul att få vara hemma hos en thai och jag lär mig så mycket, inte bara språk utan vi har så många fina kulturella diskussioner. 
Åkte därifrån helt fylld av positiv energi vilket var en bra start då det vankades ett barnfritt vuxendygn med min Johan. 
 
Vi har faktiskt inte haft barnvakt sedan oktober då Noah sov hos min lillebror hemma i Sverige och att få komma iväg bara vi betyder så mycket. 
Det blir ju inte samma sak när Noah är i skolan då vi då har vår vardag. 
Jag och Johan älskar ju att åka iväg, bo på hotell och bara vara så där tokiga som vi kan vara tillsammans. 
Nu är ju min storebror med familj här så det gäller att passa på och Noah sov där. 
 
Redo för ut på tur aldrig sur!
 
 
Jag har ju verkligen lagt till med en rutin som betyder uppstigning mellan 05-06 och sedan brukar jag behöva en sovstund vid lunch, typ en kvart. 
Kan klocka det. 
Nu när vi tog moppen till Rayong (tar ca en halvtimme dit) så höll jag på att somna. 
Övervägde att sova på moppen men insåg att med min (o)tur så kommer jag tippa av och det är ju inte så bra på motorvägen med tung trafik. 
Jag var alltså helt slut när vi kom fram till hotellet. 
Vi började med feberkoll, detta har ju många ställen gjort nu i Thailand sedan utbrottet i Kina så det är vi helt vana vid nu. Snabbt man vänjer sig, men för min del får de gärna ha denna koll i framtiden också så slipper infektionskänsliga smittas. 
 
 
Kom till rummet och wow detta var så fint, vissa saker uppskattar man verkligen lite extra. 
Vi hade bokat ett lägenhetshotell vilket passar oss super. 
La mig direkt på soffan och det var den skönaste soffa jag legat i sedan avfärd från Sverige. 
Här hemma har vi ju en stenhård skinnsoffa så detta var ju ljuvligt. 
 
 
Jag bestämde mig dock för att inte sova utan istället begav vi oss ut för att äta en sen lunch. 
Blev pigg direkt, älskar utflykter. 
Johan hade googlat att det skulle finnas ett superbra sushiställe så vi åkte dit. 
Vi älskar ju sushi och har inte ätit det sedan vi lämnade Sverige. 
Döm om vår förvåning när det var så här litet, vi hade ju tänkt äta där. 
 
 
Vi bestämde oss för att ta take away och åka till havet och äta. 
Fick direkt en bra känsla med detta lilla ställe, det ligger förresten precis vid Bangkok Hospital där vi varit några gånger 😉 Lätt att hitta så åk dit om ni är i Rayong. Ja till sushistället alltså, inte till sjukhuset om ni inte är sjuka vill säga, för detta sjukhus är fantastiskt bra. 
Jag talar av sjukhuserfarenhet. 
 
 
Mellan 14-17 så får man ju inte köpa alkohol i Thailand i de stora affärerna men det går alltid att köpa i de små butikerna. 
Vi hittade ett litet hak där vi köpte några öl att avnjuta till sushin. 
Alltså det är så härligt med detta land, ägarinnan blev så glad att det kom in falanger och sprang och hämtade is och här fanns allt, allt från bensin till tvätteri. 
 
 
Vi bestämde oss för en picknick vid havet, vi bodde ju precis vid strandpromenaden, så mysigt och fint. 
Hittade en ledig plats där vi kunde äta. 
Sushin var magisk, ooooooo vilka smaker. 
Att sitta så här med vindar från havet som fläktade, dricka varsin Chang och mumsa är ju helt fantastiskt. Föredrar det framför en restaurang alla dagar i veckan. 
 
 
 
Älskar thaiens sätt att hänga, överallt satt det thai och snackade, sov tillsammans, hängde och bara var. 
Så härligt. 
Efter att vi ätit hälften av maten (sparade hälften till middag på rummet) så promenerade vi på stranden. 
 
 
Gick sedan till rummet och vi hade införskaffat en flaska bubbel i Ban Phe som nu låg på kylning och hade blivit ordentligt kall. 
Då vi hade balkong så bytte vi om till badkläder och satte oss och spelade musik och njöt av dessa bubblor. 
Så mysigt och framförallt sååå härligt att surra och flamsa om precis allt. 
 
 
 
Det var ordentligt varmt på balkongen och att sitta och titta ner på områdets pooler gjorde oss ordentligt badsugna. 
 
 
Vi bestämde oss för att köra några timmars bad och det var ljuvligt skönt att kasta sig i den lite mer svala poolen och sedan njuta i en jacuzzi. 
 
 
Solen hann gå ner innan vi gick upp och avnjöt mer sushi och mer bra musik. 
Superbra kväll!
 
 
Imorse så vaknade jag superpigg 06:00 och hemma kan jag ju tassa ut och dricka kaffe. 
Nu låg jag och väntade tills frukosten skulle öppna 07 och då ringde vi och beställde frukost på rummet. 
Guld värt att få äta i lugn och ro, vi brukar göra så när möjligheten finns och det är sådan livskvalité. 
 
 
En varsin cola  avnjöts på balkongen innan vi så checkade ut redan klockan 10. 
Men då hade ju jag varit vaken i fyra timmar och började bli rastlös. 
 
 
Hejdå hotellet och definitivt på återseende. 
Vi är toknöjda, så fräscht hotell. 
Betalade ca 650 svenska kronor för en natt och det är lätt värt det. 
I anslutning finns det restauranger, creperi, spelhall med allt från bowling till karaokerum. 
Snacka om att hit kan man åka ett kompisgäng och roa sig i timmar. 
 
Fick bli lite galleria och strosande innan vi så åkte hemåt igen. 
Båda två är så uppfyllda av kärlek och energi nu. 
Tänk att man kan ha så här kul med sin man, vi delar verkligen så mycket och älskar att Johan älskar detta leverne och liv precis som jag. 
Lika hungrig på att leva och nyfiken på nya äventyr och samma prioriteringar. 
Vi kan prata om allt och samtidigt ligga dubbelvikta av skratt <3
Livet kan verkligen inte bli bättre, så tacksam!
 
Nu sitter jag hemma på altanen och om en halvtimme kommer Noah från skolan, ska bli jättekul att träffa honom igen och höra hur han har haft det här på TDV utan oss 🙂
#1 - - Pia:

Wow, vilket härligt dygn ni haft, och ni hittar alltid så fina och bra ställen att njuta på. Kramar till er😍

Svar: 😍😍
Stina

#2 - - thessresa.blogg.se:

Åh vilken livskvalité ❤️ det är verkligen underbart att ha en man som man kan ha så galet roligt med o samtidigt som bästa samtalspartner. Detta hotell är värt att testa ngn gång i framtiden.
Själv ligger jag dubbelvikt efter att ha ätit pasta två dagar i rad! Kraaam

Svar: Precis så är det ❤️
Stina

#3 - - Camilla:

Fin baddräkt! Kul att ert dygn blev så bra. Tack för att vi gick ta hand om gossen💕

#4 - - Camilla:

Fin baddräkt! Kul att ert dygn blev så bra. Tack för att vi gick ta hand om gossen💕

Svar: Vi som ska tacka. Ja baddräkten är från Emma 🙏🏻❤️
Stina

#5 - - Linda :

Men vad härligt ni haft det!!!❤️😍🤩 Ni ser verkligen så glada och spralliga ut på bilderna. Det är nåt visst med att ha hittat den DÄR rätta kärleken🥰💕
Härligt team ni!

Puss på er!

Svar: Visst är det så. De roligaste bilderna hamnade inte här 😉😂 taaaack o pussar till dig 🥰🥰
Stina

Till top