Tjejfest på TDV3

 
Godmorgon från gräsänkligen. 
 
Yes för första gången sedan vi kom till Thailand i oktober så är jag faktiskt helt ensam här hemma. 
Hemma i huset i Sverige händer det ju titt som tätt men nu är det faktiskt allra första gången. 
Tänk vad mycket familjetid man har härnere alltså <3
Johan och Noah är iväg på pappa och sonmys och jag roar mig själv. 
Vad gör man då?
Jo man har självklart tjejfest!
 
För ett tag sedan bestämde vi att vi ska ha en tjejfest innan alla åker hemåt och jag kom på att vi kan vara här hemma om killarna åker iväg. 
Vi bestämde oss för att fixa plock och sedan dela på summan, riktigt smidigt och jag åkte och handlade allt igår. 
Therese tycker ju att min mangosalsa är så god så den fixade jag, inte så ofta jag får så mycket beröm för mina konster i köket 😉
 
En med koriander och en utan, är du team koriander eller inte?
Jag älskar koriander!
Kolla vad mjuk och saftig mangon är. 
 
 
Vi i familjen har ju även införskaffat oss mikrofoner, vi är ju i landet där man älskar sång och karaoke och vi känner oss ju som thai så det klart familjen ska ha detta. 
Ett givet inslag också när det vankas tjejfest!
 
 
Och ja, tror det hördes i hela Ban Phe igår vad vi tyckte om dessa mikrofoner. 
Sjukt kul och smidigt att bara koppla upp sig på mobilen och sjunga loss och man kan även ha olika röster. Noah konstaterade att nu kan vi ha dessa när vi busringer 😉
Inga bra bilder alls från igår men så blir det när fokus låg på att kul istället för att kolla kamerainställningar. 
 
 
La mig 03 och vaknade 07:45, ändå liiiiiite sovmorgon idag. 
Diskade upp allt innan jag la mig, vill alltid vakna upp i ett rent hem. 
Vaknade pigg och glad så det är lugnt. 
 
Känns som om det verkligen gäller att passa på att njuta extra av allt nu, man vet ju aldrig när allt kan vända och problem komma och hur framtiden ter sig. 
 
 
Gick förbi Noahs rum nyss och det ekar tomt, alltså verkligen en sådan konstig (men skön) känsla att vara ensam här i Thailandshuset. 
 
 
 Jahapp, påfyllning av kaffe nu även om jag nog är mer sugen på en iskaffe nu, det är ordentligt varmt nu i Thailand men vore fel att klaga. 
Jag älskar ju värmen!
 
 

#1 - - Anna Z:

Inget stort fan av koriander, men skulle inte säga att jag hatar det.
Mysigt med tjejfest!
Hoppas du får en fin helg! 😘

Svar: Då ska du inte få det i 40årspresent 😉😘
Stina

#2 - - Linda :

Är definitivt team koriander!🙌🏼😋🌱
Mums!

Längtar tills vi ska ha en sån där härlig sång-och partykväll ihop! Ni måste haft så kul! 🥳🎤

#3 - - Anna Z:

Förlåt om jag förstörde din presentidé 😂 Tur det finns annat jag gillar 🍍

Till top