Klippt i Thailand

En liten uppdatering av dagen.

Det är inga problem att få dagarna att gå här. 
Det här har vi hunnit med idag, eller i alla fall det som fastnade i kameran. 
Efter morgonpromenaden åkte jag för att boka en klipptid. 
Nu har jag verkligen fått longstayhår, dvs det är sjukt slitet, färgen skiftar mellan solblekt och gult och topparna är som svinto. 
Tänkte att nu måste jag fräscha upp håret innan jag tappar allt hår ☺️
Bokade tid på Ok Salons, denna blåa lilla stuga. 
Här brukar killarna klippa sig och blir alltid nöjda. 

(null)
(null)

Först fick jag en ordentlig hårtvätt. 
Schampoo och inpackningar och en helt ljuvlig massage. 
Det var så avslappnande att jag somnade! 
Helt otroligt. 
Det var frisörens man som fixade detta på mig ☺️
Efter detta så var det då dags att bli klippt. 
Som alltid blev det så mycket skratt och flams, jag älskar thaihumor. 
Med andra ord så har vi exakt samma barnsliga humor. 

(null)

Hon är så noggrann och duktig Ying som hon heter. 
Hon tog en bra bit och det kändes genast så mycket fräschare och jag tror håret är väldigt tacksam över denna behandling. 

(null)
(null)

115 svenska gick detta kalas på. 
Hon berättade att man kan boka in hårtvätt och huvudmassage och inte bara klipp så det ska jag unna mig snart. 
Så värt det och jag kan verkligen rekommendera denna frisör. 

Efter detta åkte vi vidare och fixade ärenden. 
Vid 14:30 så bokade jag in en ansiktsbehandling som jag fick i födelsedagspresent av Linnea och Jonas. 
Tänkte att det är lika bra att ta alla skönhetsfix på en och samma dag. 

(null)

Först det obligatoriska fotbadet innan det så var dags för lite ansiktsbehandling. 
Tack snälla för min present 🙏🏻

(null)

Även här slumrade jag till, det tar på krafterna att vara ytlig ☺️

Väl hemma så fixade vi middag. 
Noah slutar ju 16 tisdagar och torsdagar så vi passade på att fixa lite mat då vi kände för att äta det som finns hemma idag. 
Behöver inte vara mer avancerat ibland, tonfisk, kikärtor och pasta. Och kyckling till killarna som äter det ☺️
Var ändå gott i all sin enkelhet! 

(null)

(null)

Efter det blev det dags för skolarbete. 
Jag är den som hjälper Noah med tyskan 😅

(null)

Ja, det var den dagen i bilder. 
Nu är Johan och Noah och har lite egentid tillsammans. 
De har åkt in till "stan" och ska strosa lite i affärer. 
Sådan tid behövs och är viktig. 
Jag är kvar hemma och gör en tidig kväll. 

Fredag imorgon!

Veckan har verkligen swischat förbi. 

Jag blir verkligen glad över alla kommentarer, det är alltid roligare med dialog än monolog ☺️

#1 - - Susanne:

Hej, Vad härligt att få gå till frissan och få ansiktsbehandling på en och samma dag. Jag förstår att du somnade. Sist jag var på massage i Thailand somnade jag och vaknade av att hon som masserade mig ropade: Madame! Det var dags att vända på sig (ha ha).
Ska komma ihåg det lilla blå huset om jag behöver klippa mig, när jag kommer till Koh Lanta nästa gång.
Tänkte fråga dig om du vet om restaurangen Suza Hut finns kvar på Long Beach? De har den godaste Massaman vi har ätit någon gång. Den restaurangen kan jag rekommendera.
Ha det gott!

Svar: Haha ja helt otroligt hur lätt det plötsligt är att somna när man ligger där. Hela atmosfären hjälper verkligen till. Så kul att du tipsar om den restaurangen, vi upptäckte den i veckan. Wow wow wow! Är lite sugen på en lunch där idag. Har du fler tips får du gärna ge oss det, det tar jag tacksamt emot 🙏🏻❤️
Stina

#2 - - Thessresaa :

Vilken härlig dag, att få bli riktigt ompysslad o bortskämd!! Det är du verkligen värd. Att somna när man är på massage hör liksom till, jag somnar alltid 🙈❤️.
Alltså det liv ni lever är verkligen en dröm. Hoppas sårar jag får chansen att uppleva det igen.
Puss o kram från sjuksängen ❤️

Svar: ❤️
Stina

#3 - - Anonym:

Jag hörde av en förälder att de hinner med så mycjet i skolan att de inte har läcir 🤔 mem de har läxor alltså?

Svar: Ja det är ju hemskolan som bestämmer. Och på vår hemskola har man både läxor och prov
Stina

Till top