Psykisk och fysisk träning

Heeeej

igår var det måndag på bloggen. 
Hade vardag även här med "mycket" på to-do-listan så skrivandet här uteblev. 
När kvällen kom satt vi och hjälpte Noah med skolarbete och sedan slocknade jag redan vid 21.
Jag hade ställt väckarklockan då jag skulle upp tidigt. 
Är det bara jag eller sover man mer stressigt när man vet att det är en tid att passa?
Jag hade ställt klockan 05:30 då jag avskyr stress på morgonen och vill sitta med min kopp kaffe  i LUGN OCH RO. 
När tror ni att jag vaknade?
Jo 04:00. 
Jag vaknade faktiskt av en fågel som sjöng sin morgonsång och trodde klockan var mer. 
Låg och drog mig till 05 sen gick jag upp. 
Tände mina ljus på altanen och tog min kopp och satte mig i beckmörkret. 
Så mysigt ändå!
Sakta men säkert ljusnade det. 
Och såklart ökade alla ljud med morgonpigga varelser. 

Varför skulle jag upp tidigt?
Jo jag hade bestämt träff med Emelie. 
Vi känner inte varandra alls men hon känner min älskade Emma som bor i Skåne. 
Så med denna gemensamma nämnare började vi skriva med varandra och bestämde en träff. 
Det behövs inte mer än så här.
Jag tycker det är underbart hur lätt det är att umgås här över gränserna och inga konstigheter att fråga någon man egentligen inte känner om man ska ses. 
Väldigt befriande och olikt det liv som jag lever hemma!
Vi bestämde att ses 07 på Klong daostranden och meditera. 
Vilken grej va. 
Sitta vid havet och höra hur allt vaknar till liv. 

(null)

(null)

Vi mediterade cirka 10 minuter och sedan gick vi upp till Oasis där det var guidad meditation klockan 08. 
Oj så mysigt. Att sitta/ligga här och höra alla djurläten gjorde susen för mig. 
Snacka om att totalt gå in i sig själv!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter 45 minuters meditation så åt vi frukost på Oasis. 
Så gott och en sådan trevlig stund. 

(null)

(null)

Väl hemma passade jag på att vila medan Johan var på ett möte och sedan gjorde vi en utflykt. 
Jag har länge velat testa ett ställe som jag sett, Sky view och se vad det är för utsikt. 

(null)

Tänkte vi kunde passa på att träna och gå upp hit, det var dock väldigt brant så vi tog moppen halvvägs. 
En spännande tur. 
Det första vi ser är denna orm. 
Dock helt platt men vittnar om djurlivet här. 

(null)

På toppen helt övergivna restauranger/barer. 
Någon som vet historian bakom detta?

(null)

(null)

(null)

Väldigt fint och stå häruppe. 
Thailand är så vackert!

(null)

(null)

(null)

(null)

Så var det så dags att knalla neråt igen. 
På vägen hem körde vi en extra lång väg hem med ett pitstop. 
Så vackert och spännande allting
🙏🏻

(null)

(null)

(null) (null)

(null)

En fin tisdag och än så är det några timmar kvar av denna dag. 
Hoppas ni alla har en fin start på veckan!

Gillar du denna typ av inlägg, tryck gärna på ❤️ eller lämna en kommenterar 
🙏🏻
#1 - - Pia:

Vilken fin dag, meditation som är så bra för själen och sen en härlig utflykt😍

Svar: Ja vi kan ju meditera ihop i sommar 😁
Stina

#2 - - Anonym:

Starkt jobbat och hika upp dit! Har också velat gå upp men Eric vägrar, om jag inte kan lova att det går att köra moppe hela vägen 😂

#3 - - Anonym:

Starkt jobbat och hika upp dit! Har också velat gå upp men Eric vägrar, om jag inte kan lova att det går att köra moppe hela vägen 😂

Svar: Det var Johan som maskade och ville köra moppen halvvägs. Jag gick ner medans han körde! Jag kan gå med dig 😍
Stina

#4 - - Anna isaksson :

Tur att ormen var platt 🐍😅🙏🏻

#5 - - Anna isaksson :

Tur att ormen var platt 🐍🙏🏻🙋🏼‍♀️

Svar: Eller huuuuur!
Stina

#6 - - Anna Z:

Vilken mysig kompisdejt! 😍 Jag skulle så gärna vllja lära mig meditera.

Svar: Mitt tips är att ladda ner app, finns några olika och börja med guidad meditation på cirka 5 min. Tror verkligen du skulle må bra av det ❤️
Stina

Till top