Perfekt fredagslunch

Heeeej och god fredag!

Här är fredagskänslan på topp!
Även här är helgerna speciella och denna helg ser vi fram emot extra mycket då det vankas FöDELSEDAGSHELG. 
Äntligen ska Johan få fira sin födelsedag igen i Thailand- som han har längtat! 
Mer om det när själva födelsedagen är imorgon. 

Här började fredagen med den sedvanliga träningen med Amelia.
Idag så gjorde jag nog mitt sämsta pass sedan vi började träna ihop, jag var sååå seg och orkeslös. 
Kan bero på veckans allsidiga kost kanske 😉
Men ett dåligt träningspass är bättre än inget pass. 

Fräschade till mig snabbt för vi hade en efterlängtad lunchdate att se fram emot. 
Äntligen så var det så dags för att åka till Bajo taco som jag hört så mycket om och tillsammans med Carro och Bendik som tipsat oss om detta. 
Vi bokade en songthaew och det tar sin lilla stund att åka men det är bara mysigt tycker jag. 

Jag älskar ju tachos. 
Jag älskar ju tachos så mycket att vi hade tachopaj på vårt bröllop som huvudrätt. 
Då älskar man tachos mycket ☺️
Vi fick beställa redan igår vad vi ville äta och det vattnades i munnen bara av att titta på menyn. 

Äntligen framme och nu kurrade nachosmagen ordentligt. 

(null)


(null)

 Så coolt för restaurangen ligger lite off och ser kanske inte så mycket ut för världen- men det är oftast då det är guldkorn. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Förväntansfulla slog vi oss då ner. 
Vi satt vid bordet nära vattnet, så mysigt. 
Det såg faktiskt ut som om det kunde vara en sjö i Sverige. 
Så häftigt hur varierande det thailändska landskapet är. 

(null)

(null)

(null)

Och maten då? 
HIMMELSKT GOD. 
Jag åt fishtaco som var ljuvlig och nachos med bönor. 
Nej men dra mig baklänges så gott!

(null)

(null)

Jag har som sagt ätit mycket tachos i mina dagar och det här blir på topp 1 på västerländsk mat som jag någonsin har ätit i Thailand. 
Av alla fishtaco som jag någonsin har ätit så får denna dela plats på en fishtaco som jag en gång åt i Napa Valley. 
Dessa två och så fishtacon som min bror Temo gör är det godaste som jag har ätit. 
Ett gott betyg med andra ord. 

Tack snälla Carro och Bendik för att ni tog med oss på detta. 
Bra mat kan jag leva länge på. 

(null)

Nöjda med lunchen så åkte vi så hemåt igen och nu är Johan och skjutsar Noah till kompisar. 
Efter det ska vi ordna lite inför morgondagens födelsedagsfirande. 
Så pepp på denna helg! 

Till top