Blommor och djungel

God morgon söndag!

Uppe med tuppen även denna morgon och myser nu med mitt morgonkaffe. 

(null)

Finn ett fel på bilden. 
Japp inga tända ljus vilket är ett stort fail för mig. 
Någon som vet vart jag hittar värmeljus här i Ban Phe? 
De jag hittade var som en enda stor sörja när jag tog av plasten och saknade veke. 
Jaja- jag får stå ut med otända ljus. 

Låt oss kika på gårdagen. 
Blev inga bilder från lunchen men det var som det brukar. 
En standardlunch på Bee Happy- varför bryta en fungerande tradition. 
En ordentligt varm dag, glöm det jag skrev om att det var kyligt häruppe. 

(null)

Fick bli en tur in till Ban Phe. 
Jag ville köpa nya blommor till altanen, och då åker jag alltid till blomsterbutiken som ligger intill krimskrams (öb). 
De blir alltid lika glada när vi kommer och det är en fröjd att gå och kika här och kunna köpa blommor utan att bli ruinerad. 

(null)

(null)

(null)

Hittade tre små kaktusar som jag tänkte ha på altanbordet och när vi skulle betala så frågade de något som vi omöjligt kunde förstå. 
De försökte med alla möjliga översättningar på telefonen men vi lyckades inte förstå. 
Plötsligt försvann de och satte sig och grejade med mina kaktusar, vi stod lydigt kvar och passade på att umgås med husdjuren under tiden. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Så kom de så tillbaka och de hade pysslat så fint med mina kaktusar och lagt dem i krukor med stenar i. 
Det var det de ville få fram <3. 
De bjöd även på vatten då svetten rann på oss ☺️

(null)

Väl hemma passade jag på att fixa här på altanen. 
Egentid för mig det. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Mellis fick bli micropopcorn. 
Vi passar på att handla sådant som inte finns på Lanta och till Noahs stora glädje finns det micropopcorn här. 

(null)

Och sedan kom min favoritstund på dagen- skymningen. 

(null)

(null)

Middag fick bli på djungelrestaurangen som vi kallar den. 
Alltid så mysigt här och vi var de enda falangerna. 
Så god mat och så billigt!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

En mysig middag. 
Nu ska jag svira om och bege mig mot morgonens simträning med Janne. 
Är faktiskt stolt över mig att jag gör detta varje morgon. 
Tack för kommentarer och ❤️- jag svarar alltid på kommentarer så glöm inte att scrolla tillbaka för svar på frågor. 

#1 - - Carina:

God morgon❣️
Sååå fina tallrikar du köpte på öb 🤩
Jag såg värmeljus på lilla Makrobutiken i förra veckan. Jag har köpt där flera gånger och de har varit bra. Var köpte du de som saknade veke?

Kram 🥰

Svar: Visst var de fina! Köpte ljusen på ÖB. Haha. Blir en tur till Makro idag, stort tack ha en fin dag. Kram ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Anonym:

Kul att läsa hur ni har det!
Snart sitter jag där o äter dom där smarriga friterade räkorna med chili-gegga på med er! Kram Anna

#3 - - Anonym:

Hejsan. Åker ner i januari till mars. Undrar bara vart denna restaurang ligger? Eastern wind Kommer att på på mae phim beach. Är det nära? Kram Charlotta Evenson

#4 - - Anonym:

Hejsan. Åker ner i januari till mars. Undrar bara vart denna restaurang ligger? Eastern wind Kommer att på på mae phim beach. Är det nära? Kram Charlotta Evenson

#5 - - Anonym:

Hejsan. Åker ner i januari till mars. Undrar bara vart denna restaurang ligger? Eastern wind Kommer att på på mae phim beach. Är det nära? Kram Charlotta Evenson

#6 - - Anonym:

Hejsan. Åker ner i januari till mars. Undrar bara vart denna restaurang ligger? Eastern wind Kommer att på på mae phim beach. Är det nära? Kram Charlotta Evenson

#7 - - Anonym:

Hejsan. Åker ner i januari till mars. Undrar bara vart denna restaurang ligger? Eastern wind Kommer att på på mae phim beach. Är det nära? Kram Charlotta Evenson

#8 - - Anonym:

Hejsan. Åker ner i januari till mars. Undrar bara vart denna restaurang ligger? Eastern wind Kommer att på på mae phim beach. Är det nära? Kram Charlotta Evenson

Svar: Det ligger i Ban Phe. Ska lägga upp mer exakt location innan januari. 😃
allenheim.blogg.se

Till top