Lite gott och blandat

Heeeej

Lite av det som fastnat i mobilen det senaste dygnet. 

-Dagliga promenaden
Min dagliga rutin med morgonpromenaden fortsätter. 
Jag går alltid när skolbussen hämtat upp Noah. 
Numera hämtar den Noah precis utanför oss så han behöver ens inte gå nerför vår backe, och varje gång får jag frågan om jag inte vill ha skjuts jag med. 

(null)

Det här med träning är det inte alla thai som tycker är något nödvändigt ☺️

(null)

(null)

-Lantajoggen. Igår så var det dags för Lantajoggen och båda skolorna här gjorde det som en gemensam aktivitet. Det är som Sveriges skoljoggen och det donerades till Lanta animal welfare som är ett rescuecenter för hundar och katter. 
Fick denna bild av Noahs lärare. 

(null)

-Fredagssamling. Idag så är det fredag tjoho och som vanligt så är alla föräldrar välkomna på fedagssamlingen som avslutar skolveckan. 

(null)

Efter det så åkte vi för att handla inför helgen och när jag sa vart vi skulle till vår chaufför Mr Choo så skrattade han bara och sa: I know same same every friday. I drive you, you go school and then shopping! 

-Fredagsmys. 
Vi passade på att handla vatten och sånt som är jobbigt att bära men även helggotta. 
Nu är vi tillbaka på Haribo som gotta igen, i brist på lösgodis à la Sverige. 

(null)

-Trasig AC. Sedan några dagar tillbaka så har ACn i mitt sovrum gått sönder. Det kommer bara varmluft trots att jag ställt in den på 17. Ja jag gillar sova iskallt. 
Idag så ringde vår manager hit ACpatrullen, ett helt gäng kom med en bil för att laga min AC. 
De plockade isär den och såg väldigt frågande ut varför en helt ny AC redan haverat. 

(null)

Till slut visade det sig att ACn inte alls var trasig. 
Det var en inställning på dosan som jag visst kommit åt. Den stämningen när det upptäcktes. 
Oj vad vi skrattade, jag bjuder på den för jag är så van vid att göra bort mig men Noah tyckte jag skämde ut mig totalt. 
Fick till och med en kram av ACmannen som sa att detta inte gör någonting. 
Sedan höll vår manager en lektion för mig där vi gick igenom dosans alla funktioner. 

(null)

-Regn och översvämningar i Ban Phe. 
Som jag skrivit tidigare så har det ju regnat väldigt mycket uppe i Ban Phe. 
Idag så fick vi tyvärr veta av vår markägare att det tyvärr blivit skador på vårt hus som en följd av detta. 
Även om det finns de som är betydligt värre drabbade så är det ändå väldigt väldigt tråkigt. 
Nu hoppas vi få tag på hjälp snart som kan hjälpa oss med detta så det inte blir värre. 

(null)

(null)

-Kvällens fredagsmiddag. Idag så fick det bli pizza efter önskemål och från Colibri som har absolut bäst pizza på hela ön. Ligger på gatan nedanför oss också så det är perfekt. 
Vi hann avverka många samtalsämnen under middagen. 
Jag värdesätter den tid jag har nu med Noah väldigt högt. Han är inne i en ålder där det snabbt händer så mycket så jag vill verkligen ta vara på den här tiden med honom när det bara är vi. Jag älskar att diskutera allt från politik till livsfrågor med honom och försöka vara ett bra stöd på vandringen genom tonårslivet. 

(null)

(null)

-Kvällens himmel. Jag märker att man relativt snabbt blir hemmablind. I början så stod jag ute hela tiden och tittade på solnedgången och hur himlen färgades. Nu är det inte lika exotiskt men jag försöker verkligen ta den här stunden ändå för det är verkligen så vackert. 

(null)

Netflixtips. Det blir en hel del serie och film för mig på kvällarna när Noah vill spela med sina vänner. 
Här är något jag sett och som jag gillade. 
Den här serien var både bra, skum och spännande. Helt klart sevärd. 

(null)

En riktigt riktigt bra film. Men fy jag satt med kudden framme, men ändå så så bra men hemsk. Se den! 

(null)

Att jag som till och med blir mörkrädd av Beck utmanar mig själv så här är ju en fråga för sig men denna serie såg jag precis klart. Usch första avsnittet så kollade jag tre gånger om jag låst ytterdörren och måste även balkongdörrarna. 
Men den var riktigt bra och var faktiskt inte så otäck när jag väl kommit in i den. 

(null)

Nu ser jag denna spanska serie. Sjukt sorglig och obehaglig men är fast. 
Ska faktiskt norpa några fredagsgodisar och se den nu. 

(null)

Det var allt för idag. 
Ha en härlig helg! 
#1 - - Anna:

Hej Stina!! Kul att läsa hur ni har det!
Jag håller just nu på att plöja igenom ”Devil in Ohio ” 🫣
Puss o kram!! Anna!!

Svar: Är du rädd? 😂 puss
allenheim.blogg.se

Till top