Sjukstuga, geckos och marabou

Heeeeeeej

Klockan är nu 06:07 och jag ska alldeles fylla på min andra kopp kaffe. 
Alltså första koppen kaffe på morgonen, nog är det väldigt svårslaget va?
Här vaknar jag rätt tidigt varje morgon, vid 05 så brukar mina grannar vakna (tuppar) och gala för kung och fosterland. 
Men det är faktiskt ett mysigt ljud att vakna till, fråga mig om jag tycker samma om några månader! ☺️
Jag har börjat med en ny morgonvana, medans jag brygger kaffet så står jag och blickar ut och insuper allt. 
Känner verkligen in alla dofter, det luktar så Thailand. 
Ni som varit i Thailand vet exakt vad jag menar. 
Varje gång jag känner den doften fylls jag av en mycket speciell känsla. 

(null)

Vänta, dags att fylla på koppen. 
Strax tillbaka. 

Så där nu är jag tillbaka. 
Kolla vilken morgon, det är något speciellt med fullmånen som lyser rakt ner på mig. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Förlåt för lite radiotystnad härinne från mig och inga roliga inlägg men i helgen har jag inte mått så bra. 
Har haft en ihållande fruktansvärd huvudvärk och mått så sjukt illa sen i lördags så det har inte hänt så mycket. 
Några få bilder fångades dock så lägger in dom här. 
I söndags så hade vi strömavbrott i några timmar och elen på hela ön låg nere. 
Det gick bra, det enda är mina sprutor som är kylvara men det var bara att ta fram mina specialväskor och packa ner dom i kylväskor. 

(null)

Tänkte på en sak, vi har bara varit här i tre veckor nu men redan så är ens egna inställning och tålamod så avslappnat. 
Minns när vi hade strömavbrott hemma, tror det var precis när vi hade kommit hem från Thailand eller strax innan. 
Det skulle vara ett planerat strömavbrott pga något och vår facebookgrupp fylldes av hysteriska meddelanden och även skolan skulle hålla stängt?!
Vilka kontraster, minns att jag så väl tänkte på det. 
Här händer det titt som tätt och det är ingen större tankeverksamhet kring det mer än att jag måste säkra min medicin. 

Apropå att vara sjuk, vad blir ni sugna på när ni inte mår bra? 
I söndags när jag mådde som mest illa kunde jag inte sluta tänka på marabou mjölkchoklad och baguette med Bregott havssalt på och hushållsost. 
Tanken på stekt ris fick mig att må ännu mer illa haha. 
Så lustigt med sånt här för jag är inte så säker på att det är just detta som jag hade blivit sugen på hemma. 
Ringde Johan och tyckte det vore fullt rimligt om han kunde flyga hit med det jag vill ha. 
Rätt dåligt av honom va att inte komma, tycker ni inte det? 
Fick iaf en bild så den som väntar på något gott ☺️

(null)

Igår morse så låg denna sötnos i diskhon. 

(null)

(null)

Geckos är ju superduktiga på att klättra men just blöta diskhon är svårt. 
Tyckte så synd om den men ingen idé att hjälpa till, det har jag provat förr och då tappar de sin svans. 
En timme senare så hade den lyckats och var tillbaka i säkerhet. 

Gick och hämtade tvätten igår. 
Den var nog klar redan i helgen men orkade inte gå då. 
Nu när jag kom så blev det
"Where have you been, no walking, look every day! Been worried!"
Sen kommer alltid mannen ut och då låter det alltid så här:
"When  Johan coming? How many days?"
<3
Har verkligen hittat min lilla klick med thai här nu som gör att man känner sig som hemma. 
Fint det. 

(null)

Tvätten. 
Min nya last i livet köpte jag också med. 
Singha producerar alltså inte bara öl utan även soda och läsk. 
Detta är en alkoholfri sockerfri citrondricka, kom på att jag kanske måste skriva det. 

(null)

Ja det var det lilla som fastnat i mobilen, 
Nu känner jag äntligen att jag är frisk, hoppas så i alla fall så idag får det äntligen bli en morgonpromenad igen. 

Ha det bra! 
#1 - - Pia:

Tråkigt att du varit krasslig men skönt att du är frisk nu, geckos är ju så söta, så kul att dom kommer och hälsar på 😍

Svar: Tack <3 ja jättesöta
allenheim.blogg.se

Till top