Ännu en helg har passerat

God söndag 

Så har snart även denna helg passerat. 
Vi kikar direkt på vår lördagskväll som startade nere i Saladan Sea Sand and Soul. 
En liten fördrink innan middagen med Hanna och Lasse. 


(null)

Tycker det här nästan ser ut som Sverige vid kusten och som ett vinterlandskap men temperaturen avslöjade att jag fortfarande är i Thailand ☺️

(null)

Och fotografen jobbade hårt ha ha. 

(null)

Skrattade högt åt denna lykta- så thaistyle!

(null)

(null)

Mysigt att sitta här och byta lite miljö- blir ju lätt annars att vi mest hänger på våra vanliga ställen. 

(null)

(null)

Vi traskade sedan vidare till The Frog där vi bokat bord. 
Ännu en kväll med massa god mat- snart rullar jag fram!
Och för ovanlighetens skull så var jag helt klädd i svart- det händer inte ofta. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Idag så startade dagen med kaffe och solsken. 

(null)

Sedan har vi gjort lite ärenden och bara fixat lite. 
Johan åker iväg nu några dagar för jobb och han strukturerade upp sin packning. 
Här är vi olika. Packning tänker han på i flera dagar och lägger allt i prydliga högar medans jag packar allt samma dag och mer kastar ner allt i väskan ☺️

(null)

Så åkte flygoutfiten på och detta var jag tvungen att föreviga. 
Denna dräkt höll Johan nämligen på att bli av med för ett tag sedan. 
Vår personal har nämligen liknande jackor så jag trodde de glömt sina kläder här när de städade då jag gav tillbaka dem till städerskan. 
Men det var bara Johans flygdräkt 😅
Det finns goda skäl varför jag föll för den här mannen en gång i tiden. 

(null)

Så var det dags att vinka hejdå och avsked är inget jag gillar osvsett hur kort/lång tid det är. 
Men jag piggade upp mig med att äntligen få till ett FaceTimesantal med Therese. 
Var så längesen vi fick till att prata ordentligt men nu så. 
Tyvärr låg hon hemma ordentligt sjuk men mysigt att få prata. 
Och jag bjuder på denna- eller rättare sagt hon får bjuda på denna med tanke på alla foton hon fångat mig på ha ha. 

(null)

Och det bästa av allt är ju att snart snart så ses vi igen! WIIIIIII. 

Det blev skymning och som alltid är det så magiskt fint ute!
BÄSTA STUNDEN!

(null)

(null)

(null)

Jag klickade hem mat till oss. 
Också det är så smidigt här att kunna få maten hemkörd. 
Underlättar verkligen när jag inte kör något fordon. 
Det brukar gå snabbt men denna gång så tog det nästan en timme. 
Stället hörde av sig och sa att killen som ska komma med maten inte hittade mitt hus så jag fick skicka bild. 
Vårt hus syns det vill jag lova. 

(null)

Sedan visade det sig att restaurangen inte hade hemkörning idag då deras chaufför hade en ledig dag. Men det sa de inte utan ringer in någon istället. 
Också en grej som är så typiskt här i Thailand- att tex om en maträtt är slut så säger de inte det utan åker och fixar det istället för att säga tyvärr det har vi inte idag!
Och samma med utkörningen idag. Det hittas istället en lösning och killen som sedan kom var helt civilklädd. Det var nog en kompis ha ha. 
Detta gillar jag. Det löser sig alltid!
Härligt!
Och maten kom ju som sagt och det blev lite flottigt för denna familj ikväll. 
Burgarsöndag. 

(null)

Ja- det var det som jag hade att bjuda på idag. 
Nu ska det ses lite film här och avrunda denna helg. 
Hoppas att ni alla har haft en riktigt fin helg! 
#1 - - Thessresaa:

JA jag bjuder verklogen på den bilden!!! Kan inte göra annat när jag själv allt som oftast lägger ut bilder som är som dom är!
Men jösses vilken smarrig mat ni såg ut att äta!! Det bara vattnades i munnen på mig! Jag som inte vart sugen på mat på över en vecka blev genast hungrig!!
Vi ses snart!!

#2 - - Thessresaa:

JA jag bjuder verklogen på den bilden!!! Kan inte göra annat när jag själv allt som oftast lägger ut bilder som är som dom är!
Men jösses vilken smarrig mat ni såg ut att äta!! Det bara vattnades i munnen på mig! Jag som inte vart sugen på mat på över en vecka blev genast hungrig!!
Vi ses snart!!

Till top