Thailand efter 78 dagar

Heeeeej

Jag försöker då och då sammanställa lite uppdateringar här kring mitt mående och hur allt går. 
Både för min egen skull då jag vet hur lätt det är att glömma/förtränga men även för att jag tycker det är så viktigt att lyfta detta. 
För att läsa tidigare uppdateringar gå in på kategorin "att leva med RA", för att läsa mitt ärliga inlägg om senaste året så länkar jag det http://allenheim.blogg.se/2021/december/ett-tufft-ar.html

I fredags så var det 78 dagar sedan vi kom
till Thailand. 
Just nu är klimatet EXAKT det klimat som jag mår allra bäst av. 
Det är alltså supervarmt dygnet runt. 
Jämn och härlig temperatur. 
Det klart att det gör en enormt stor mental skillnad att få starta varje morgon med ljuset, alla härliga ljud, ljumma brisar och ett lugn. 
Stress är livsfarligt, här minimerar vi verkligen en stressig vardag. 
Vi har inga mer måsten än att Noah ska gå i skolan och det ska gå bra, annars lever vi kravlöst och gör det som vi i vår familj mår bra av. 
Vi lämnar in all tvätt, vi har städ i huset, vi lagar mat de få gånger vi tycker det känns roligt, vi har all tid i världen för varandra. 
Som jag skrivit tidigare så kommer Amelia som driver Lanta workout hit tre gånger i veckan och tränar mig. 
Det är en av de bästa livsinvesteringar som jag har gjort. 
Minns så väl när vi hade vårt första möte i början av december och gick igenom alla mina restriktioner och vad jag kan/får göra. 
Det var ju inte mycket och jag tänkte hur ska detta upplägg egentligen fungera. 
Tror säkert Amelia fick utmana sig själv också och komma på ett upplägg till mig. ☺️
Hon har gjort det med bravur. 
Vi har börjat i små steg och ju bättre jag blir desto större utmaningar kan jag få. 
För mig är detta så stort! 
Här är bilder från fredagens pass. 
Min rörlighet är så mycket bättre och jag börjar verkligen få liiite muskler. 
Pga min protes i vänster arm så får jag aldrig lyfta mer än 5 kilo, kan vara bra att veta. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Just benböj kunde jag inte göra när vi sågs i december så just nu känner jag mig vigast i världen. 
Haha jag lovar jag ska inte få hybris men jag är så enormt tacksam över allt nu. 
Detta blir ju framförallt ett bevis på att klimatvård fungerar, de flesta landsting har dragit in på klimatvård och rehab vilket jag tycker är enormt tråkigt. 
Även om jag gör allt detta privat och med egna finansieringar och får inte ett öre i bidrag så finns det så många som skulle må bra av några veckors rehab i värmen. 
Skämmes på er som tar dessa besluten! 

En sista grej innan jag avslutar mitt inlägg. 
Har fått svar på blodprover som jag lämnade här i Thailand. 
Allt såg jättebra ut, helt, helt otroligt. 
Kände nästan  en stolthet när detta fördes in i min journal, ännu ett bevis på att detta liv i Thailand fungerar på mig 
❤️🙏🏻


#1 - - Pia:

Det är så härligt att både läsa och se att värmen och träning ger resultat. Du är också en kämpe av sällan skådat slag😍.

Svar: Tack svärmor ❤️
Stina

Till top