Besök av Svenska kyrkan

Heeeej

POFF så var det fredag igen!
Denna vecka gick nog i rekordfart tror jag allt. 
Har ni haft en bra vecka?
Det är alltid så kul när ni kommenterar och skriver lite rader och berättar lite. 
Uppskattar det massa 🙏🏻

Igår så fick vi till en riktigt välbehövlig långfrukost jag och Johan. 
Vi susade bort till Klong Nin och testade Galapagos nyöppnade trädgård. 
De har alltså haft sitt café tidigare men har nu byggt ut baksidan så man kan sitta som i en trädgård. 
Mysigt och väldigt lantlig känsla. 

(null)

(null)

(null)

(null)

En mycket välbehövlig partid tillsammans och rikligt med mat- orkade ens inte äta upp allt. 

En bra grund att stå sig på för på kvällen vankades det trevligheter. 
Svenska kyrkan i Thailand är på besök några dagar på Lanta och jag har fått vara med och planera deras dagar vilket är superkul. 
Vi började med att ha ett "öppet hus" på Cozy. 
Det blev ett blandat gäng som kom och vi åt tillsammans. 
Riktigt härlig kväll!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu har jag precis kommit hem från en fem kilometers promenad med Hanna. 
Vi gick längs hela Long beach och det mina vänner blev en svettig historia. 
Över 30 grader varmt. 

(null)

(null)

Vi sa inte många ord på slutet. 
Kan säga att en iskall soda och resorb satt ordentligt fint hemma hos Hanna innan jag orkade ta mig upp på vår kulle och hemåt igen. 

(null)

Så otroligt skön känsla att ha träningen gjord. 
Nu kan jag verkligen ta fredag. 
Vi ska snart bege oss till skolan då skolveckan alltid avslutas med fredagssamling för elever och föräldrar. 
Sedan får vi se vad fredagen bjuder på. 

Ha en superfin fredag! 
#1 - - Thessresaa :

Vilket mysigt café! Helt i min smak! Så otroligt kul att det kom så mkt folk till träffen, bra ordnat.
Idag är äntligen fredag här, blir en lugn och skön fredag. Ska åka o handla julgran och sen blir det nog bara sitta framför brasan med en glögg innan middag.
Ja en fortsatt fin fredag hjärtat!

Svar: Jag har redan en lista i huvudet på Thereseställen som vi ska besöka 🤩
Ta en glögg åt mig med ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Cia:

Ja, veckorna bara rusar iväg och vi har bara 24 dagar kvar tills vi är nere i värmen igen, längtar också att få gå såna strandpromenader i 30 graders värme. 🥰
Annars har jag väldigt bråda dagar att få klart allt innan jullovet ! Onsdag är avslutning för oss i skolan här.
En lugn helg med det sista av klappfix, samkväm med familjen och bara ha det skönt !
Önskar dig en skön helg och njut av värmen ! Här är det -6 idag, i morgon ska det vara 6 +, det är detta som är så tråkigt med vintrarna här !
Ha det gott ! 🥰

Svar: Jag förstår verkligen att ni längtar!
Snart får du också njuta av strandpromenader, god thaimat och solnedgångar.
Härligt med en mysig helg nu när också är mycket inför jullovet.
Ha en jättefin helg!
allenheim.blogg.se

Till top