Livsnjutarvecka

Dagarna swischar fram här och går lite fort tycker jag allt då hemresan för svägerskan snart närmar sig. 
Men det ska vi inte tänka på nu utan vara här och nu men det är vi väldigt duktiga på här måste jag säga. 
Lite av det som vi fyllt våra dagar med. 
Från turen i Mangrove (scrolla ner för det inlägget) till en helt annan upplevelse. 
Vi åkte till Rawi Warin för lite lyx och flärd. 
Rawi Warin är en jättefin resort men man behöver inte bo här för att få nyttja deras fina poolområde utan för 450 baht så köper man ett dagspass och då kan man köpa mat/dryck för den vouchern. 
Efter incheckning satte vi oss i golfbilen som tog oss till poolområdet. 
Vi hade absolut kunnat gå men det är väl ändå en trevlig service som erbjuds ☺️

(null)

(null)

Superhärliga timmar med sol, bad och lyxlunch. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Supernöjda med vår dag så tog vi så det lugnt hemma innan vi mötte upp Hanna och Lasse för middag på vår kvarterskrog Cozy. 

(null)

(null)

Känner ni igen porslinet? 
Jag kanske har skapat en trend haha. 
Efterrätt intogs hemma hos Hanna och Lasse på deras altan. 
Pepparkaksdeg ☺️

(null)

När vi så promenerade hem så var det otroligt stjärnklart. 
Såklart omöjligt att fånga på bild men så mäktigt!

(null)

Gårdagen med en långpromenad nere på vår strand Long beach. 
Det dåliga vädret från förra veckan är nu glömt och förlåtet. 

(null)

Vi åkte sedan för att göra oss lite tjusiga och fixa naglarna och dricka lite thé. 

(null)

(null)

Åkte sedan in till Saladan för lite presentinköpning och sedan lunch på en annan favorit- Lanta Seafood. 

(null)

Så var det så dags för ännu en härlig kväll med Hanna och Lasse. 

(null)

Det fick bli middag på stranden och Suza Hut som nu öppnat för säsongen. 
Så härligt att få sitta så här på stranden!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ingen bild på maten- var vi för glupsk som vanligt. 
Vi tog oss sedan till Fat Turtle för att se Theodore köra fireshow. 
Så otroligt duktig är han! 

(null)

Ja- och sedan blev det ännu en kväll med altanhäng. 

(null)

Ja- det var de två senaste dagarna i mitt liv. 
Många fina upplevelser och nya minnen har skapats. 

Hoppas ni alla har haft en fin vecka! 
#1 - - Johanna :

Haha va åt ni rå pepparkaksdeg ? 🤣

Svar: DE gjorde 😂😂😂😂 och Noahs lycka att han fått en hel deg som han kan knapra på haha
allenheim.blogg.se

#2 - - Susanne:

Hej!
Suza Hut vårt favoritställe på Long Beach. Åt ni deras Massaman? Så god.
Ja, jag tror du startat en trend med grönt porslin haha. I höstas var jag på Ica Maxi och hittade fina gröna kaffemuggar som jag köpte till stugan.
Nu har jag nyss kommit hem från Engeltofta. Vi har varit där med jobbet och ätit julbord. Så nu ligger jag hemma i soffan och är proppmätt haha.
Ha det bra!

Svar: Ja massaman blir det nästa gång. Minns du tipsat om det. Jag åt vegetariska piroger och magiskt gott naanbröd.
Nu har svägerskan köpt med sig lite grönt porslin hem ☺️
Så gott med julbord!! Det kommer jag sakna i jul 😋
allenheim.blogg.se

Till top