Sista dygnet med besök

Innan jag börjar med hur tomt det känns nu när Camilla har åkt hem så kikar vi på gårdagen och idag. 
Camilla önskade att få åka till Klong Nin igen och lite dagshäng på Blue Moon. 
Inte mig emot då detta som sagt är en favorit!

(null)

Helt ärligt var vi rätt så sega efter kvällen innan så det var så skönt att bara sitta i en solstol och glo. 
Plötsligt så fick vi oväntat besök!
Två getter kom in på stället och levde lite rövare. 
Försökte ta folks drickor och mat från borden. 
Vad är det man säger, Only in Thailand haha. 

(null)

Visade sig sedan att ägaren på Blue Moon gått och skaffat sig getter. Okej. 

(null)

(null)

Vi blev inte kvar så länge. 
Det var höga vågor och svårt att bada så åkte hem igen och jag tog en urskön powernap. 
Så välbehövligt så jag skulle vara i god form för sista kvällen. 
Vi började med en fördrink på Cast away. 
Bad om en bild och det är alltid lika kul. 
I alla dess olika former och vinklar sks det fotograferas. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Fick sedan sällskap av Hanna som kom förbi en sväng för att säga hejdå. 

(null)

(null)

Efter önskemål så hade sedan jag, Johan och Camilla bokat in oss på en sista middag och valet föll på Yang. 
Här var vi ju på vinprovning i lördags. 

(null)

(null)

Det blev en urgod middag. 
Mumsfilibabba!

(null)

(null)

Vi blev verkligen proppmätta!
Snacka om att avsluta denna semester på topp. 

Imorse så började vi dagen med en promenad längs Long beach. 

(null)

Lunch blev sedan på Tiw Lay. 

(null)

Njöt av de sista timmarna i en solstol och summerade dessa två veckor. 

(null)

(null)

(null)

Så slog klockan 16 och det var plötsligt dags att säga hejdå. 
När Camilla skulle sätta på sig sina skor som hon skulle flyga i så blev det ett visst motstånd. 
Denna hade krypit in i skon!
Kanske ville den med till snön i Gävle?

(null)

Så rullade så taxin iväg. 
Även Johan hoppade in i den då han ska upp och jobba i Ban Phe. 

(null)

Och plötsligt så ekade huset tyst och kändes så stort då vardagsrummet nu saknade sin stora madrass och väggavdelare. 

(null)

Nu har jag tänt alla blingbling och äter en enkel middag. 

(null)

(null)

Fick precis en bild på hur Camillas middag ser ut på flygplatsen. 

(null)

Avsked är verkligen inget för mig. 
Jag blir så tom inombords. 
Tänk vad länge vi planerat att Camilla skulle komma och hälsa på. 
Och plötsligt så poff så är allt över. 
Men jag är så otroligt, otroligt tacksam över att hon ville komma och hälsa på. 
Det blir något helt annat när man fått visa sitt liv här. 
Träffat våra vänner, visat skolan, tagit del av vår vardag, fått visa våra smultronställen…ja listan går ju att göra lång på allt som vi har fått uppleva tillsammans. 
Nya minnen har skapats men det känns onekligen tomt nu
❤️
#1 - - Erika:

Usch, avsked är så jobbiga!❤️ Men bra att du ser det från en positiv sida också, att ni har skapat flera nya fina minnen! ❤️ kram!

Svar: Ja jag blir alltid lågt! Ja det har varit två fantastiska veckor ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Susanne:

Hej!
Så fina veckor ni har haft tillsammans. Jag förstår att det blev tomt. Avsked är så jobbiga. Jag får jämnt en stor klump i halsen och har svårt att hålla tårarna borta.
Tur att grodan slapp följa med till Gävle haha. Jag tror inte han hade trivas här i snön.
Vi har en sådan otroligt fin gran på torget i år. Jag tror det är den finaste gran jag sett där. När jag gick förbi idag så kom jag att tänka på dig. Den här fina granen skulle Stina se som gillar granar. Du får be Camilla fota den när hon kommer hem och skicka bilden till dig.
Ha en fin helg!

Svar: Ja det blir alltid så vemodigt och tomt!
Då ska jag be Camilla fota den fina granen.
Tack för tips.
Ha en fin helg ❤️
allenheim.blogg.se

Till top