Måndagsstatus

-Här ställde jag klockan lite extra tidigt idag 

Ville verkligen ha en helt tyst kaffestund innan området vaknar och få sitta med min kaffe när det är helt tyst.
Självklart låter ju naturens ljud men det är ju bara mysigt. 

(null)

-Morgonpromenad

Passade även på att köra lite backträning och det var en helt annan känsla att gå så här tidigare och skillnad på värmen. 

(null)

(null)

-Dags för behandling

8:45 kom så min taxi Maria och hämtade mig för att köra mig till Slow. 
Med sig hade hon denna kasse med frukt som jag fortfarande inte listat ut vad det är. 
Men det är ju väldigt likt omogen passionsfrukt när jag googlar? 😆
Dessa var dock betydligt gulare men innehållsmässigt så är det likt. 

(null)

(null)

-Behandling hos Teija på Slow var det ja och dit vi skulle. 

(null)

-En timme gick fort och så var jag hemma igen. 

Hamnade här och helt otroligt vad trött jag blir efter varje gång jag gjort detta. 
Tror kroppen verkligen får en chans att slappna av och jag somnade som en stock. 

(null)

-Ännu en FaceTime. 

Även idag så fick jag till ett härligt och långt samtal med Therese. 
Fick genast sådan energi!

(null)

"Visa mig hur det ser ut ute" sa hon så vi gick ut. 
Om två veckor så sitter hon här på altanen!

(null)

-Dagens middag

Japp- idag så stod jag i köket och då blir det inte så gourmet. 
Korv och makaroner och jag tog tonfisk istället till min pasta. 
Voilà! ☺️

(null)

(null)

(null)

Och ja- det var statusen på denna måndag det. 

Ha en underbar start på veckan! 
#1 - - Susanne:

Hej!
Ja, du har rätt. Det där verkar ju vara en Passionsfrukt. Jag googlade också haha och såg att det fanns gula Passionsfrukter som var lite sötare i smaken. Tänk man lär sig något nytt varje dag haha.
Ha en fin vecka!

Svar: Haha kan avslöja att de är väldigt sura 😆 men det är ju tanken som räknas 😉😍
allenheim.blogg.se

#2 - - Anna Ö:

Jag sitter och dricker min tredje kopp kaffe nu och tittar ut på ösregnet. Så himla skönt!
Ska ta min morgonpromenad när det slutat regna och andas lite frisk luft.
Vad är det för behandling du gör? Berätta gärna om den.❤️

Svar: Ja såg ni har regn. Orkade faktiskt inte gå imorse här ☀️
Jag testar olika typer av smärtlindring- bla koppor och nu ev laser. Min armbåge har även blivit sne då jag fått vänta för länge på operationen så hon försöker med små mått få ut den. Men främst är det att få ner smärtan ❤️
allenheim.blogg.se

#3 - - Susanne:

Haha! Ja, du ser. Man tror att det man googlar fram är rätt haha.
Sitter nu och dricker min kopp te och ska snart iväg till jobbet. Tittade just på termometern minus 9 grader ute. Usch vad jag är less på denna vinter. Men som tur är så går det åt rätt håll i almanackan.
Ha en fin dag!

Svar: Haha menade att det är tanken som räknas från taxichauffören då jag tror de gett bort omogen passionsfrukt 😂 förstår verkligen du är less på vintern!! Saknar inte vintern alls. Ha en fin dag trots vinter. En dag närmare våren! 😄
allenheim.blogg.se

Till top