Solnedgång i goda vänners lag

Åh vad härligt med lördag!

Sitter i skrivande stund på altanen och bara är. 
Johan är och spelar paddel och den yngsta sover fortfarande så då passar jag på att uppdatera här och ha lite egentid. 
Det är en supervarm dag och från poolen hörs det glada ljud från folk som badar och har det gott. 
Jag blir glad av det och just glada poolljud är så förknippat med semesterkänsla tycker jag. 

(null)

(null)

Men nu kikar vi på fredagen. 
Vi tog en lunch nere på Pak Chee som ligger nedanför oss på vägen. 
Så fräscht att bryta av med dessa smaker!
Vi sitter alltid ute på deras uteservering och varje gång så har varanen kommit som bor i närheten men inte denna gång tyvärr. 

(null)

(null)

Vi gjorde upp middagsplaner med Hanna och Lasse och deras besök från Sverige och bestämde oss för att köra Klong Dao för ovanlighetens skull. 
Detta är ju inte riktigt våra hoods men jag föreslog att vi skulle äta på Rann som levererar bra thaimat tycker jag. 
Älskar när man ska boka något i Thailand och så får man alltid dessa roliga emojis. 
Blir alltid glad för det är så typiskt Thailand. 
Gäller även när man bokar taxi eller läkarbesök. 
☺️

(null)

Så fixade jag mig hemma och plattade håret för en gångs skull vilket är lite att kasta pärlor åt svinen när man ändå ska sätta på sig en hjälm. 
Hm använde jag detta ordspråk rätt nu?
Johan har under alla år skrattat åt mig (med kärlek) över att jag använder ordspråk i helt fel sammanhang. 

(null)

Så susade vi så iväg mot Klong Dao
Tröttnar aldrig på vår vy där vi bor- så fint när skymningen kommer. 

(null)

Och kvällen bjöd på en magisk solnedgång. 

(null)

(null)

Min privata fotograf Lasse knäppte dessa åt mig. 
Tänk att min blogg nu går så bra att jag till och med har en egen fotograf ha ha. 

(null)

(null)

Tröttnar aldrig på att se solen gå ner i havet!
Lika mäktigt varje gång och går sååå snabbt. 
Jag blev sedan nöjd med maten- så god grön curry. 
Aroy mak mak!

(null)

Ännu en fin kväll i goda vänners lag!
Det var plattat hår igår men just nu ser jag ut så här. 

(null)

Håret på vift, glasögon och ögonpads som åker ner av luftfuktigheten. 
Viktigt att visa alla sidor här haha. 
Nu ska jag ta mig en iskall soda och sedan ta på mig riktiga kläder och så får vi se vad denna dag bjuder på. 
Känner mig på ett bubblande humör idag så den känslan ska jag verkligen ta vara på. 

Ha en fantastisk helg! 
#1 - - Erika:

Ojoj! Alltså förstår att du inte tröttnat på solnedgångar! Så magiskt vackra ♥️ Grön curry är en favorit hos mig med! Här hemma i Sverige så fick jag lite hopp om livet i morse! Solen steg upp, fåglarna sjöng och det är 4 grader varmt. Längtar efter våren! Kram ♥️

Svar: Visst är det oslagbart fint! Åh snart snart så kommer våren och vårkänslor. Himla tur ni fick lite avbrott i vintern och mörkret ❤️
allenheim.blogg.se

Till top