En bra chili bränner alltid två gånger

Hej och god fredag på er!

Denna fredag så har vi redan hunnit med massor känns det som. 
Inga bilder på morgonkaffe och träning men ni vet nog hur det såg ut vid det här laget ha ha. 
Vi bestämde oss för massage och det är så smidigt att bara dra iväg ett mess och kolla om det finns ledig tid och det fanns det. 
Susade så hemifrån- en riktigt varm dag idag. 

(null)

Och som alltid så har man något med sig på moppen- denna gång en stor kasse med tvätt som skulle lämnas in. 

(null)

På gatan nedanför oss. Kändes nästan som om det kokade där idag av värmen. 

(null)

Väl framme på Anchan så fick vi både iskallt vatten och en iskall blöt liten handduk. 
Så gött att torka sig med den!

(null)

Och sedan blev det en timmes magi. 
Sådan ljuvlig lyx och efter lite gott thé. 

(null)

(null)

När vi var och åt sushi igår så hade vi ju ett sådant trevligt bordssällskap och vi utbytte tips på restauranger. 
En restaurang var ett ställe i Old town och just på detta ställe så har vi aldrig varit så dagens lunch fick bli en tur dit. 
Pinto restaurant. 
Åh vad mysigt det låg!

(null)

(null)

(null)

Vi hade även blivit tipsade om deras paneng så det gick det bli. 
Med räkor till mig och kyckling till Johan. 
Supergott! Superstarkt! Vilka smaker!
Exakt så det ska vara och som man säger- en bra chili bränner två gånger ☺️

(null)

(null)

(null)

Riktigt nöjda med vår lunch- hit kommer vi igen. 

(null)

(null)

(null)

Så sade vi hejdå till ett stillsamt Old town och for så hemåt igen. Tar cirka 20 min. 

(null)

(null)

(null)

Ja- det var vår fredag det och känns som om vi hunnit med massa och klockan har ens inte slagit 15:00. 

Nu är det jobb som gäller men ikväll har vi en helt planlös fredagskväll. 
Tror det blir film och soffläge senare- känns gött. 
Har ni något härligt inplanerat?

Ha en superfin fredag och trevlig helg! 
#1 - - Roger johansson :

Vi är äntligen på g att boka Thailand och koh lanta med tui och undrar lite om du vet vilket boende som är baät..dem 2 vi har att välja på
Är holiday villa och nakara long beach resort . Eller har du annat boende att rekommendera om man bara tar flygbiljett ner och bokar boende själv . Vi är 2 vuxna och vill gärna träffa på lite andra svenskar 😅

#2 - - Roger johansson :

Vi är äntligen på g att boka Thailand och koh lanta med tui och undrar lite om du vet vilket boende som är baät..dem 2 vi har att välja på
Är holiday villa och nakara long beach resort . Eller har du annat boende att rekommendera om man bara tar flygbiljett ner och bokar boende själv . Vi är 2 vuxna och vill gärna träffa på lite andra svenskar 😅

Svar: Vet bara var Nakara ligger och det ligger ju vid havet- bra läge men har aldrig varit in där.
Får besök i feb och de har bokat Villa Lila- jättemysigt och drivs av en svensk.
Sorry att jag inte har mer tips men har inte bra koll på hotell.
Jag älskar Long Beach så där hade jag kollat. Nakara ligger på Long Beach
allenheim.blogg.se

#3 - - Susanne:

Hej!
Det är så härligt att få en iskall handduk när man kommer in på en restaurang i denna värme. Såg riktigt gott ut och inte helt fel med glasnudlar till, mums.
Jag vet inte vad som är fel men ofta när jag har försökt gått in och kommentera så har det stått "error" på nya sidan efter man tryckt på pratbubblan. Få se nu om den här kommer iväg nu. Kanske bara jag som råkat ut för detta.
Ha en fortsatt fin helg!

Svar: Jag har börjat byta ut riset mot glasnudlar. Riktigt gott och aldrig några problem när jag frågar.
Hm det kan förklara varför jag inte fått några kommentar på mina senaste inlägg. Hm och jag som är så oteknisk haha men din kommentar kom fram
allenheim.blogg.se

Till top