Testar nytt: Sushi

Mmmmm det har öppnat ett sushiställe här på Lanta. 
Jag ÄLSKAR sushi men det är inte helt lätt alltid att hitta sådan sushi som jag gillar här i Thailand. 
Men nu så har det öppnat en sushibar här vid Long Beach som heter Kha Num 289 Lanta och Kla som öppnat det har jobbat som sushikock i Bangkok. 
Låter ju bra eller hur. 
Vi tänkte att vi äter hemma och att Johan hämtar med sig mat på väg hem från paddeln men så ringde han och sa att de inte har någon take away. 
Jag hade satt på mig "nattlinnet" och bytt ut linser mot gladögon men äh, klart vi ska åka dit. 
Det ångrar jag inte. 

(null)

(null)

Det här lilla ser kanske inte mycket ut för världen och det är väldigt få sittplatser. 
Vi hade tur som fick två enkla stolar men de som kom efter oss blev utan. 
Vi började med något som jag tycker är sååå gott- edamenerbönor. 
MUMS!

(null)

Och sedan lite olika sushi. 
Ja- det tar låååååång tid men det var värt väntan. 
Det var verkligen sååå gott. 

(null)

(null)

(null)

Vi fick också ett väldigt trevligt bordssällskap- och vi utbytte massa olika tips och matställen. 
Så kul!
Alla dessa spontana möten…
Så det här blev ju betydligt trevligare än att ligga hemma på soffan!

Mätta och belåtna gick vi in och kikade i deras lilla butik också. 
Här fanns det hantverk, smycken och porslin. 
Och något annat men det skriver jag inte här för då kommer det ta slut direkt ha ha. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kikade in porslinet och när man kikar på porslin i Thailand så får man vara beredd. 
Det är inga konstigheter om det råkar ligga en groda i en kopp!

(null)

Så det var dagens mattips från mig 🍣
#1 - - Thessresaa:

Ja du det där med sushi utomlands är svårt!! Men vad kul att det blev bra, ser fram emot att testa det! Vilken supermysig liten shop oxå!
Ha en fin helg älskade du! Puss o kram

Till top