Utvärdering


Tiden härnere går verkligen så fort och på måndag så har vi varit här i hela sex veckor. 
Jag hade tänkt göra en fyra veckors uppdatering men då vi verkligen hamnat i det thailändska lunket där det mesta skjuts fram så blev det ingen sådan utvärdering. 
Jag tänkte då att jag gör en fem veckors uppdatering men inte heller det blev det något av. 

Men nu så, nu får det bli en 5,5 veckors uppdatering!

Som nog de flesta vet som läser här så är en stor del varför vi är här för att jag ska få må bättre i värmen. 

Och OM jag gör det!
Personer som träffade mig när jag kom ner säger att det är en jättestor skillnad och att jag verkligen ser fräsch ut nu. 
Jag blir faktiskt jätteglad när jag får höra det och tar inte illa upp över att jag såg skör ut när vi kom, för vill verkligen att alla ska förstå vilken skillnad klimatet kan göra, och hur man ständigt kämpar hemma för att ta sig igenom vecka för vecka. 

Det jag märker mest själv är att den utmattade tröttheten är borta. 
Jag bubblar av liv, livsglädje och energi. 
Det har ni nog förstått när ni läser om mina tidiga morgnar. 
Jag är så glad och lycklig hela tiden och inget jag bara skriver. 
Jag känner ett lugn i hela kroppen, hela själen är lugn och harmonisk och jag har ett hundra procentigt tålamod. 
Det märker definitivt familjen ☺️

Jag fick frågan igår från en person som undrade över hur jag egentligen mår hemma. 
Det är så svårt att förklara till en frisk person men förenklat så är jag ju konstant trött. 
Jag vet att jag sagt det tidigare men det är värre och känna så än att ha smärtor. 
Jag kan hantera smärtan mer men blir ledsen över att hela tiden välja vad jag ska orka. 
Jag är ändå en social person och gör mycket hemma men allt har hela tiden ett pris. 
Jag får hela tiden förhandla med mig själv om vad som är värt att göra och vilket som inte är det. 
Jag sover också väldigt dåligt hemma så ligger på minus med sömn vilket såklart inte gör allt lättare .

Därför uppskattar jag den här energin så otroligt mycket och är så tacksam över att få känna den. 
Jag vill verkligen göra saker hela tiden då jag vet att jag njuter av det sociala och att hitta på saker. 

Jag tränar ju varje dag 1-2 pass och förra året började jag dagen med promenader. 
Nu varvar jag istället då jag märker att tex cykling på gymmet är mycket mer skonsamt mot mina ben. 
Det är det som gör träningen lite kruxig, jag får inte ont i muskler men i proteser, framförallt min steloperade fot. 
Förra veckan svullnade hela armen upp och jag insåg att jag överansträngt min armbågsprotes med hantlar. Det har inte hänt sedan operationen och jag blev lite nervös. 
Hade blivit mer nervös hemma men då själen är så lugn här ska det mycket till att man ska stressa upp sig 😉
Nu är det bra igen men jag tar det lite lugnare då jag vet att jag har mycket restriktioner på den i och med att det är mycket plast i armen. 

Överlag känner jag mig så mycket starkare och det är så häftigt och en livsboost att utmana sig själv och kunna göra mer saker!

Allt det som jag nämner ovan är ju superpositivt vad gäller kroppen.
Att sedan göra en longstay och en så kallad thaimout har ju en mängd andra fördelar. 
Jag förstår verkligen varför det heter thaimout och vi har verkligen tagit paus från Sverige, den svenska vardagen och ekorrhjulet. 
Jag läser ens inte nyheter och det är faktiskt befriande att känna att man inte behöver engagera sig i allt. Världen går inte under för att vi missar nyheter. 

Att träffa sitt barn och familj så här mycket är jag helt övertygad om kommer sätta sina spår i framtiden. 
Man får ju verkligen perspektiv på hela livet och inser verkligen hur livet borde levas. 
Vi alla tre har också färskt i minnet vilken omställning det var att komma hem senast så allt det gör att vi njuter ännu mera denna gång. 
Noah älskar att vara här och har noll hemlängtan och han känns så harmonisk och lycklig. 
Det klart att det känns extra gott i hjärtat och ännu ett kvitto på att vi prioriterat rätt. 

Nu blir jag trött i pekfingret av att skriva så ska avsluta här. 

Men en liten rapport blev det och nu vet ni att jag mår extremt bra och är väldigt, väldigt lycklig. 

(null)

#1 - - Anonym:

🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻

#2 - - Linda:

Det är oerhört häftigt och underbart att du kan må så bra som du förtjänar (och alltid borde få göra) i ert Thailändska paradis😘❤️ Vilket bevis att just klimatvård gör under för din diagnos och sjukdom.
Det är bra att du känner din kropp och tar det lugnt när du märker att något inte står helt rätt till. Fortsätt så och ta hand om dig min fina fina vän💗💗 Jag hejar på från Sverige! Puss

#3 - - Linda:

Det är oerhört häftigt och underbart att du kan må så bra som du förtjänar (och alltid borde få göra) i ert Thailändska paradis😘❤️ Vilket bevis att just klimatvård gör under för din diagnos och sjukdom.
Det är bra att du känner din kropp och tar det lugnt när du märker att något inte står helt rätt till. Fortsätt så och ta hand om dig min fina fina vän💗💗 Jag hejar på från Sverige! Puss

Svar: Tack fina Linda! ❤️💪🏻 saknar dig i gymmet 🥰
Stina

#4 - - Anonym:

Vilken lycka!! Det är en fröjd att se hur bra du mår, hur du sprudlar av energi och delarna med dig av dig kärlek💕 / kram

Svar: Kärlek!! ❤️
Stina

#5 - - Anna Z:

Älskar verkligen att du får må så bra!! ❤️❤️❤️

Svar: ❤️
Stina

#6 - - Veiken:

Man kan inte göra annat än att glädjas med dig! <3

Till top