Vabb i Thailand

 
Okej, när jag tryckte på "publicera" var det helt ärligt lite blandade känslor. 
Jag tycker det är jätteviktigt att berätta min historia även om denna var väldigt förenklad och mycket utelämnades, men det är ändå lite mixade känslor. 
Dels fortfarande lite skamkänslor, jag tror den skammen grundar sig i att jag insjuknade i en väldigt känslig ålder och istället för att prata och fråga så flydde många i samma ålder. 
Det ärrade mig för livet och lever kvar att "det är bättre att vara tyst" fast det självfallet inte är det. 
 
 
När jag läste alla fina kommentarer så blev jag OTROLIGT GLAD, så fina ord och jag tar altid skärmdumpar och sparar ner för att läsa när det är lite sämre dagar och det behövs lite extra boost. 
Så tack tack gånger tusen till er ❤
 
Här är det vabb i värmen. 
Noah vaknade upp riktigt krasslig igår och har feber som stiger över 40 grader. 
Igår så låg han helt utslagen och det gick ens inte och muta med favoritläsken. 
Det blev inte mycket sömn inatt och nu ligger han och svalkar sig i hans svala sovrum. 
Idag så har han i alla fall fått i sig två mackor vilket är ett gott tecken så jag hoppas han snart ska vara på benen. 
Trist att missa skolan så här i början. 
 
Det är lite annat att vabba här än hemma. 
En helt annan utsikt och trots lite nattsömn så blir man ju så pigg av ljuset. 
 
 
Jag förstår ju att det inte är en hit att ligga här på altanen när man har feber. 
 
 
Nu har jag precis fått i Noah en till omgång med resorb. 
Det är tur att lagret i garderoben är rätt fullt 😉
 
 
Det blir lugna dagar här hemma och jag har läst ut två böcker idag. 
Nu ska jag leta fram ytterligare en bok och passa på att ligga här ute innan kvällsmyggorna kommer. 
 
 
 
 
 
#1 - - Pernilla:

Stackarn, är hemskt med feber i värmen. Krya på honom.

Svar: Tack snälla! Ska hälsa honom
Stina

#2 - - Pia:

Åh, farmors ❤️stackarn det måste vara jättejobbigt med feber i den värmen, hoppas han får i sig mycket dricka, krama från oss😍

#3 - - Pia:

Massor av krya på kramar till Noah 😍

#4 - - Kristina:

Det finns påsar med pulver att blanda i vattnet, som heter Sea Lyte (elektrolyter) att köpa på mataffärer och apotek mycket billigare än Resorb och så slipper ni bära med från Sverige.

Svar: Tack för tips. Har testat det men föredrar resorb som inte är pulver o lättare att fördela i glas.
Stina

Till top