Minnen

 
Det är inte bara minnesbanken som är sprängfylld efter att ha varit på vårt livs bästa äventyr- utan även datorn har så mycket bilder i sig. 
Det svämmar verkligen över och jag är så glad att jag/vi fotat så mycket!
Så många minnen, ni vet när man kan titta på en bild och verkligen KÄNNA hur det fotoögonblicket kändes. 
Och det nästan värker i kroppen av vemod när man tänker tillbaka...
Det som känns så skönt är att vi hela tiden lyckades vara i nuet, det är verkligen sant att jag vaknade varje morgon och kände tacksamhet och ett pirr över vad dagen skulle erbjuda. 
Och jag tänkte ofta att "detta ska jag för alltid minnas".
 
Nu fastnade jag i bilderna som är från våra januaridagar på ön Koh Kut. 
Det var verkligen så perfekta dagar, ni vet så där perfekt på riktigt. 
Det var som om vi njöt extra mycket. 
Hit vill jag verkligen åka igen, det är ju ändå inte så långt från Ban Phe. 
 
Dagarna innehöll så många härliga utflykter och kortspel och andra spel varje middag. 
Sedan susa hem på moppen och se solnedgången och känna de varma vindarna...
 
 
Och som alltid när vi varit iväg på en "resa från resan" så var det alltid lika skönt att komma hem till huset i älskade Ban Phe, möta upp alla vänner så fort det gick och berätta om alla nya upplevelser <3
Evigt tacksam över alla dessa fina minnen!
#1 - - Carina:

Så fantastisk fina foton! Det lyser verkligen om er ✨💕

Svar: Tack Carina ❤️ då var livet verkligen gött 🙏🏻
Stina

#2 - - Anna Z:

Fick häromdan hem tre förstoringar av foton jag tog på Zanzibar. Dom ska upp på väggen så fort jag har ramar till dom. Men det är så konstigt, känns som evigheter sen vi var där. År i stället för dryga två månader har gått känns det som 😓

#3 - - Linda :

Såååå himla fint det ser ut att vara där! Dit blir man ju verkligen sugen på att åka. Paradis😍 Älskar bilden på fräkniga Noah❤️

Svar: Ja älskar den bilden med ❤️
Stina

#4 - - Anonym:

Åh så härliga bilder! Ja man längtar verkligen känns så fruktansvärt att man inte vet när man kan åka igen. Måste va fruktansvärt för folket där nere som är beroende av turismen och inte vet när allt blir som "vanligt" igen. Läste en forskare som sa att vi skulle behöva leva så här i Sverige till 2022 kände bara spontant att då dör jag!

Svar: Jag vet vi pratar och tänker på Thailand hela tiden. Ja jag har kontakt med flera av våra thaivänner och de har det inte lätt nu, saknar jobb och så. Jag är verkligen bekymrad över vad detta kan leda till 😕
Stina

#5 - - Anonym:

Så fint att ni har pratat med era vänner, ja man får ju va tacksam hur vi har det här förstås måste va väldigt hemskt för thailändarna fy. Dit vi brukar åka i Thailand där har de senaste året redan då haft det tufft för turismen har minskat, så kan inte tänka mig hur de har de nu, då de redan hade det tufft, fruktansvärt!

Svar: Vart brukar ni vara i Thailand?
I Ban Phe har ju thaien varit jätteoroliga för den minskande turismen innan detta. Detta är ju en mardröm. Nu är restauranger stängda, ingen alkoholförsäljning är tillåten och utegångsförbud efter 20 o många stränder är stängda. Men vet provinser som har mer restriktioner. Hoppas verkligen de kommer kunna öppna allt igen detta år. Och man får va ego o tycka livet suger när man bara vill åka till Thailand.. vi vet ju hur livet kan vara 🙏🏻❤️
Stina

#6 - - Pia:

Ser ut som paradiset, älskar bilden på Noah o fräknarna 😍

Svar: Det är verkligen paradiset 🙏🏻
Stina

#7 - - Anonym:

Ha ha så härligt sagt "vi vet ju hur livet kan vara" kommer citera dig i fortsättningen där så klokt sagt, andra förstår inte alls, ja man får verkligen va deppig. Usch ja först när resan i mars blev inställd tänkte jag ja men vi tar igen det i sommar annars hade vi planerat att hoppa över Thailand denna sommaren även om vi älskar va där då och brukar det, för vi skulle åka med kusinerna till Grekland eller nått sånt (hade inte bokat ännu), men nu har jag även börjat tappa hoppet och tänker att jag är orolig att det inte ens blir i år! Man får verkligen va deppig så klokt sagt. Vi brukar va i Phuket och om man jämför bara de senaste två åren så har det minskat såååå mycket inte bara från Norden utan även kineserna och andra. Pratade med dem där i somras då sa de 30 procent minst hade de minskat. Sen nu i vintras läste jag i Phuket news att jämfört med december förra året så va hotell bokningarna nästan 90 procent mindre är ju helt galet. Men vi har verkligen märkt av det. När vi checkade in på Sunwing Kamala (svensk ställe nummer ett) så va vår dotter första Skandinaviska barnet för hela höst säsongen och enda under vår 16 dagar långa vistelse där, blev uppgraderade pga av detta så fick fint rum, för de va så glada över en skandinavisk barngäst. Enligt personalen så flydde kineserna för bathen va dyr och Skandinavierna för flygskam. Synd om folket är det iallafall. Idag åkte vi förbi vår lokala thai restaurang för dottern ville bara få sitta i deras tuktuk utanför som de har som dekoration, de tyckte jag gott hon kunde få göra och drömma liten stor kram

Svar: Haha kul du gillade det citatet, det stämmer verkligen 😄
Usch så sorgligt o höra. Nu i januari när Corona blev känt så var det verkligen sådan skillnad när ALLA kineser försvann från där vi bor. Var redan då bekymrad och nu är det liksom ALLA turister. Nere i Phuket är det några bosatta svenskar som delar ut mat till thai såg jag. Rekommenderar även att följa A human story på Facebook som gör korta filmer om hur thai nu har det i södra Thailand. Man får ont i hjärtat och här i Sverige pratar man inte om det. Inte heller om hur flygskam och hur hårt det slog mot Thailand och deras befolkning.
Ja vi är också oroliga att vi inte kommer återse Thailand på väldigt länge. Vill så gärna hjälpa dom.
Vi får stötta varandra i detta!
Jag tänkte göra en myshörna på altanen à la Thailand och drömma mig tillbaka
Stina

#8 - - Emma:

Så fina bilder på er ❤❤❤ saknar er 🥰

Svar: Saknar er ❤️
Stina

#9 - - Anonym:

Tänker på dig, hoppas du har det bra. Här är samma saknar resandet nått enormt

#10 - - Roger:

Hej !
Har skickat ett pm på Facebook. Blir jättetacksam om du svarar på det 😃

#11 - - Roger:

Hej !
Har skickat ett pm på Facebook. Blir jättetacksam om du svarar på det 😃

Till top