Grill på Pinery Park

 
Igår så vaknade vi alla tre upp pigga och glada igen- så skönt. 
Noah åkte till skolan och vi bytte ut ett större barn mot ett mindre barn 😉
 
Vi hade nämligen fått den stora äran att vara barnvakt till Matteo några timmar. 
Matteo är ju också longstay och hans pappa Jonas behövde åka in till Rayong så det klart vi ställde upp. 
Inte så jobbigt att vara barnvakt. 
 
 
Jag passade på att ta min dagliga powernap också medans lillkillen sov. 
Som tur var vaknade han sedan så vi fick njuta av hans fantastiska sällskap. 
Så otroligt rolig kille, varje gång det gick förbi en thai knäppte han händerna och hälsade på thai. 
Både de och jag smälte varje gång <3
 
 
Vid 16 så åkte familjen i samlad trupp till Pinery park. 
Grill och chill med vårt longstaygäng stod på agendan. 
Eftersom vi är flera som har/haft besök så var det längesen vi sågs vi i gänget men nu fick vi till det. 
Frigolitlådan är alltid med när vi ska iväg 😅
 
 
Manne och Åsa hade handlat och preppat och fixat så mycket gott. 
Det är så otroligt tacksamt med människor som inte ätit vissa saker på länge, när Åsa kom med en fransk potatissallad skrek vi i kör. 
Detta var på riktigt sååå galet gott!
Och vilken kväll, så mycket skratt och gemenskap. 
Utan er hade den här resan inte varit densamma <3
 
 
Nä nu när jag ser bilderna så vill jag bara äta allt en gång till även om jag fortfarande är proppmätt. 
Tänk att varje dag känna en sådan tacksamhet över så mycket, allt från mat till att få dela livet med människor som man inte hade en aning om att de fanns för två år sedan, men som jag nu räknar in till de närmaste. 
Tack livet för allt vi får uppleva. 
 
Nu ska jag ut och träna med Emma, ännu en sak att vara tacksam över. 
<3
 
 
#1 - - thessresa.blogg.se:

Vilken kväll det blev! Så himla kul och kärleksfullt. Nu får vi göra om det snart igen♥️

Svar: Ja verkligen. ❤️❤️
Stina

#2 - - Linda :

Maten ser jättegod ut!
Nästan så man kan känna dofterna av grillat genom skärmen😚
Vilket superhärligt häng!

Till top