Otippad bild


Godmorgon fredag!

Jag och Johan är nyss hemkomna från vår vanliga träningsrunda. 
Jag varvar ju med att börja dagarna med promenad och vissa dagar med gymmet.
Är lite dagsformen som avgör, jag mår ju som ni vet otroligt bra här i värmen men tyvärr ställer mina proteser till det ibland, eller rättare sagt min steloperade fot.
Vissa dagar låser den sig och då har jag svårt och gå på den men då kör jag cykling i 30 min och sedan styrketräning. 
Det gäller att pyssla lite och inte ge upp. 
Har ändå inget att klaga på känner jag, så här bra som jag mår just nu har jag sällan fått uppleva. 

Jag har inte glömt önskemålen om teman här i bloggen. 
Ett foto i timmen verkade uppskattat så det kommer jag göra fler gånger. 
Fick även ett önskemål om träning och om kost och träning. 

Finns nog inte så mycket att säga om det men här kommer det lite. 
Vad gäller träningen så kör jag det som jag skrev här ovan. 
När man har en ledsjukdom så är det ju viktigt med träning, dock rätt träning. 
Hemma i Sverige är det långt ifrån en självklarhet att orka träna efter jobbet. 
Inte för att jag är trött utan för att kroppen har så ont efter att man jobbat. 
Jag brukar dock promenera hemma men har inte kraft med gym då det inte finns i närheten. 
Med närheten menar jag området som jag bor i. 😉

Härnere passar jag verkligen på att röra mig och bygga upp kroppen. 
Inte för utseendets skull utan för att ge min kropp chansen att orka stå emot sjukdomen. 
Mina förutsättningar skulle som sagt vara annorlunda om jag inte hade alla restriktoner på proteserna men så är det. 
Känns så tjatigt att "alltid" skriva om att jag har det 😉

Vad gäller kosten så har jag läst mycket och pratat med samtliga läkare som jag har träffat om kostens betydelse. 
Jag har självvalt gått på starka dieter där jag uteslutit allt vitt och även kött och mjölkprodukter. 
Det höll på och sluta i katastrof, min kropp orkade absolut inte kämpa med en sjukdom, tung medicinering (cellgifter) och samtidigt ha denna drastiska kostförändring. 
Det lärde mig att plocka lite och mixtra med det som funkar för just mig. 
Jag äter sedan många år inget kött/kyckling men mår bra av fet fisk. 
Äter sällan mjölkprodukter då jag inte mår så bra av det heller men unnar mig ostar, gräddfil till dippen och lite sånt. 
Att unna sig betyder att äta det IBLAND. 
Jag tror inte på att man kan bli frisk av att tex bli vegan och tycker det är otroligt nedvärderande när jag får sådana råd av människor som inte är läkare och artiklar skickade till mig som handlar om personer som blev av med medicinering av tex vegankost. 
Det kanske funkar om man är lindrigt sjuk men inte på den nivå som jag har haft och har. 
Tro mig jag har suttit så många gånger i mina värsta skov hos läkaren och gråtit och frågat varför jag inte blir bra trots att jag inte äter kött osv. 
Problemet är lite större än så. 
Jag mår ju som sagt bra av värme men tror inte alla gör det heller, och tror inte det kan bota mig men det gör mig mycket bättre. 
Samma med den kost som jag äter. 
Sedan tycker jag att socker är dåligt och mår inte bra av det på så många andra sätt men äter godis ibland. 
Allt handlar om måtta för mig. 
Är en sann livsnjutare också så skulle aldrig begränsa mig med något 😉

Nu blev det snabbt här men ska iväg på massage nu. 
Avslutar med en otippad bild,  trodde aldrig jag skulle publicera magbild i bloggen men jag och Johan körde tävling i gymmet imorse med vem som kan göra flest sit-ups. 
Johan vann idag, jag skyller på gårdagens tävling. 

(null)




#1 - - Linda:

WOW! Snygga magmuskler baby! Det syns att du jobbar hårt med träningen :-) :-)

Kämpa på!
PUSS!

Svar: Hehe taaaack baby ❤️
Stina

Till top