Ho Chi Minh- del 2

 
Vi kikar vidare på vår resa från Ho Chi Minh. 
 
När vi vaknade dag 2 och avnjutit ännu en bra frukost så kände vi för att röra på oss lite och begav oss ut för en promenad. 
Precis vid hotellet så låg det en gigantisk park. 
Så mysigt att strosa runt, och det var så mycket aktiviteter. 
Många olika sporter, människor som umgås, fina blommor överallt, lekparker och så vidare. 
Här trivdes jag verkligen. 
Noah trivdes extra bra i lekparken tills vi fick se massa råttor springa omkring och tyckte vi skulle gå. Noah utbrast då: men vaaa det är ju bara jättetjocka möss, inget att vara rädd för" 😁
 
 
Trafiken fortsatte att imponera på mig. 
Helt otroligt att det bara var att korsa gatan trots så många moppar. 
 
 
Efter denna tur på stan så fick det bli lite vila på rummet. 
Noah fick akut hungerpåslag och det betyder "hitta-mat-bums" innan alla börjar att bråka. 
Lyckan när Burger king fanns i närheten och vilka föräldrar va som låter barnet ligga ner och äta i sängen 😇
 
 
Efter detta körde vi seperata utflykter. 
Hotellet hade spa och jag ville så gärna utnyttja det.
Johan tog med sig Noah till krigsmuseet för lite mer levande historiaundervisning men först till thailändska ambassaden. 
Måste visa Noahs kort, tror vi hittat hans blivande studentkort. 
Enda som saknas är wantedskylten hehe. 
 
 
Spa var det ja, så skönt och bara gå omkring i en skön morgonrock. 
 
 
Jag bokade in mig på ett lyxpaket för 400 svenska kronor. 
Detta innehöll en halvtimme fotmassage, en timme helkropp och en timmes antirynkansiktsbehandling. Yes denna kvinna kände att hon behövde uppiffning. 
Efter att jag var klar så fick jag en liten bricka att njuta av. 
 
 
Som om inte detta var nog fick jag även min favoritdryck efter sodavatten, nämligen champagne. 
Detta hade Johan köpt på flygplatsen och kom ner med en hink och lite bubbel. 
Ser ut som om jag avnjutit hela flaskan själv men var bara lycklig. 
 
 
Nu lämnar jag över bloggstafettpinnen till Johan som får skriva om resten av vår resa. 
Tack för att just du läser här. 
Puss och kram
#1 - - Linda :

Oooooh la la 💆🏼‍♀️🧖🏼‍♀️🍾 vilken dag! Vad underbart med sådan lyx för endast 400 kronor. Det är en lagom kostnad det. Gjorde själv nyligen en ansiktsbehandling på 25 minuter för 550 kronor😂
Parken ser jättefin ut! Vilken grönska. Den här staden blir jag riktigt nyfiken på.

Svar: 25 min är ju ingenting heller. Gör ju 90 där jag går i sthlm men vet inte hur jag ska betala det o framtiden 🤣🙈
Rekommenderar starkt denna stad!
😘
Stina

#2 - - Linda :

Exakt min poäng. En alldeles för kort stund för dyra pengar😝

#3 - - thessresa.blogg.se:

Vilken lyx med härligt spa. O underbart av Johan att fixa godricka, det är kärlek det♥️

#4 - - Pia:

Vilken vecka ni haft, förstår att besöket i Ho Chi Minh och tunnlarna var fyllt av många känslor, vi var där för några år sedan.
Skönt med lite egen tid med Spa, som gör skönt för kropp och själ. Kram

#5 - - Pia:

Kortet på Noah❤️Helt underbart

Till top