Dog rescue Mae Phim

Igår så var det en dag som verkligen gick i djurens tecken. 
Startade morgonen med att få massa bilder och filmer på Ozzi, vi blev helt varma i själen. 

(null)

Packade sedan ihop oss för att åka till Dog rescue i Mae Phim. 
Tar sin stund och köra och vi laddade upp med lite färdkost- färsk frukt.
Mums. 

(null)

(null)

Vi besöker alltid Dog rescue när vi är i Ban Phe. 
Vi har även för några år sedan lämnat in en svårt sjuk hund här. 
De gör ett hästjobb och många hundar adopteras till Sverige bland annat. 
Vet flera som adopterat hund från Dog rescue och det är ett fantastisk sätt att ge en hund ett fint liv. 
För en djurvän är det tufft att se alla hundar som far illa här, häromdagen såg vi en hund död och påkörd mitt på vägen. 

I alla fall, ett besök på Dog rescue är för oss givet. 
Ge lite kärlek till hundarna och få så mycket tillbaka. 

(null)

Den här hunden saknade helt ögon, han hade blivit påkörd och förlorat sina ögon. 
Han var så tillgiven och fattade tycke för Johan direkt. 
Vart Johan än gick sökte han upp honom och ville ha närhet. 
Helt otroligt hur han kunde lokalisera Johan. 
Johan föll pladask för honom också. 

(null)

(null)

Många valpar hade de nu fått in. 
Jag fick en helt fantastisk stund med ett gäng hundar som inte kunde sluta uppvakta mig och vilja ha kärlek. 
Så fina. Mitt hjärta svämmade över av kärlek. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Det var svårt att slita sig men vi kommer snart tillbaka. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Köpte med oss tshirt och tygkasse. 
De behöver alla donationer de kan få för att kunna hjälpa fler djur. 
Under pandemin har de liksom många andra haft en extremt utsatt situation och betydligt färre adoptioner. 

(null)

(null)

Väl hemma blev det lunch på Wangborn. 

(null)

Innan vi åkte in till Ban Phe. 
Jag ville köpa lite fler blommor till altanen och även julblommor till våra städerskor ❤️
Åker alltid till samma blomsteraffär bredvid Krimskrams och älskar att gå omkring där. 
Köpte flera blommor och notan slutade på 100 Baht, dvs cirka 35 svenska. 
Johan kikade lite på en elefantstaty och när vi betalat och var på väg till sarengen så ropade ägaren oss tillbaka. 
"Papa papa" och så gav han elefanten till Johan. 
Alltså hur fint. 
Nu står den på vår trappa här till huset. 

(null)

(null)

Vi fick en supertrevlig kväll, middag hos Dow och Jek med två andra barnfamiljer och kvällen avslutades här där vi bor med surr på altanen. 
Underbart på alla sätt och vis. 
Kan inte sluta knäppa kort på vårt blingblinghus och när jag kom hem hade min havredryck kommit som jag beställt från Lazada. 
Svindyrt men jag har inte många laster i livet så nu också det bli så här ☺️

(null)

(null)

Det var allt för denna gång, hoppas ni alla mår bra. 
En dag kvar till julafton och vi längtar massa. 

#1 - - Anonym:

Underbara ni ❤️

#2 - - Anonym:

Underbara ni ❤️

Till top