Brunchtime

Hej

Klockan är 18:30 och det är skymning. 
Jag sitter här ute på vår altan och passar på att skriva några rader.

(null)

En bra och fin torsdag börjar lida mot sitt slut. 
Låt oss kika på hur den har sett ut. 

Vid 11 så kom Jonas och Linnea över på lite brunch som vi har fixat. 
Jag och Johan handlade allt så fort Noah åkt till skolan. 
Det blev massa smarr som vi dukade upp härute. 
Brunch är verkligen ett så trevligt koncept tycker jag. 

Vi åt länge och vi åt massa. 
Jag kan säga att idag behövs det ingen middag. 
Jag är fortfarande proppmätt! 
Framförallt var det mycket som magen inte är riktigt van vid. 
Dvs inget ris och ingen chili ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi hann även med lite poolbad innan det var dags för att runda av detta kompishäng. 
Härliga timmar med mycket skratt! 

Nu på eftermiddagen så har vi packat och vi har packat. 
Grejer överallt. 
Det är ändå ett fem månaders liv som ska packas ihop och det blir en hel del grejer. 
Vi gjorde även iordning en stor kasse med kläder som ska gå till välgörenhet här på ön. 
Sådant stöttar vi mer än gärna. 

(null)

(null)

Varför vi packar är inte för att vi ska åka till Sverige tack och lov men nu väntar det snart en påsklovsresa och sedan direkt efter det så ska vi på ett nytt boendeäventyr. 
Vi har stormtrivts i det hus vi har hyrt och dessa två månader i huset har gått fort. 
Mer om vart vi hamnar när det väl är dags! 

När vi packat klart så fick det bli en taxi upp till höjden där Jonas och Linnea bor. 
Vi ska nämligen lämna våra grejer där som vi inte behöver när vi är på resande fot. 
Så snällt! 

(null)

Johan körde framför på moppen för att visa vägen och jag höll koll på bagaget på flaket. 
Bra arbetsfördelning helt klart. 

(null)

(null)

På vägen hem så behövde moppens däck fylla på luft så vi stannade till där vi brukar lämna in tvätten. 
Alltså jag älskar sånt här, det här är så Thailand. 
En restaurang som även hyr ut moppar, de tvättar och bedriver även taxiservice. 
Allt i en salig blandning. 
Underbart.  

(null)

Ja, det var glimtar ur vår torsdag det. 
Nu ska vi snart bädda ner oss och se "Benjamins". 
Noah är med en kompis så vi har några timmar att fördriva. 
Jag älskar det här programmet och vi har några avsnitt att se ikapp då vi oftast gör så mycket annat än att se avsnitt på datorn. 
Men nu så!

Ha en härlig torsdag! 
#1 - - Thessresaa :

Vilken härlig dag! Brunch är ju bara så så underbart!
Spännande det låter med nytt boende o allt! Ser fram emot att höra mer om detta.

Till top