Söndag i Ban Phe

Heeeej

Vilken söndag, en söndag som andats lite extra allt! 
Det känns som om vi har hunnit med massor! 
Påsklov som sagt och det känns viktigt att Noah får styra lovet- det är ju ändå hans lov. 
Igår när vi frågade vad han ville göra så hade han en mycket stark önskan. 
Han ville bara få hänga i rummet och koppla upp sig mot Sverige och vara uppe så länge han vill. 
Det förstår vi, när han går i skolan så hinner han ju inte höras med kompisarna i och med tidsskillnaden. 
Hans helger på Lanta har även varit mycket uppbokade. 
Nu vill han facetima och spela i TIMMAR med vännerna där hemma som också har påsklov. 
Eftersom Noah faktiskt är borta så pass länge så känns det ju viktigt att han inte tappar kontakten med kompisarna där hemma. En dag ska han ju återvända hem. 
Med det sagt så var han uppe tills solen gick upp imorse och har inte varit så aktiv på förmiddagen när jag och Johan varit vakna. 
Då sov han tungt 🙃
Något som gladde mig var att han även pratat i timmar med två vänner som han gått i samma klass med på Lanta. 
De har blivit så tighta och nu är de i Sverige. 
Ändå vill de höras så ofta det går ❤️

Så låt oss kika på vad jag och Johan har sysslat med. 

Efter morgonkaffet så åkte mina semesterkläder på, dvs min sparkdräkt. 
Otroligt skönt klädesplagg i värmen. 

(null)

Så redo för lite ärenden. 
Johan är alltid så glad att återse sin PCX. 
Han älskar den. 
Faktum är att han älskar den så mycket att jag inte skulle bli förvånad om den en dag låg på min sida i sängen! 

(null)

Vi åkte för att lämna in tvätten till vår tvättjej. 
Hon blir alltid så glad, ligger mittemot tree three!

(null)

Efter det susade vi in mot Ban Phe. 
Älskar det, tröttnar aldrig på att åka genom
allén mot Ban Phe. 
Första stoppet blev krimskrams. 
Inget Ban Phebesök utan ett besök här. 
Alltid har det kommit in något nytt. 

(null)

Jag styrde direkt mina steg mot porslinet. 

(null)

Jag älskar blåvitt porslin. 
Denna fina kostade bara 25 baht, dvs cirka 8 svenska. 
Blev inget köp idag då jag har tillräckligt med porslin i huset ☺️

(null)

Efter det ett stopp på Petras för inhandling av en ost. 

(null)

Var verkligen full kommerce inne i Ban Phe. 
Helt ärligt trodde jag det skulle vara lite dött nu när det är lågsäsong men icke, såg massa thailändska turister och även västerlänningar. 
Kul och överraskande! 

(null)

Hann även med ett stopp på Macro. 
Riktigt bra affär. 
Just det saknar vi på ön, bra affärer. 
Ban Phe känns på så många sätt mer civiliserat och ett helt annat utbud. 
Och bättre vägar ☺️

(null)

När vi kom hem närmade det sig lunchtid och dörren till Noahs rum var fortfarande stängd, dvs han sov fortfarande tungt. 

(null)

Så det fick bli en lunch på tu man hand på Bee Happy. 
Ett givet val för lunch. 
Blev så glad, räknade till 23 personer som var där! Så kul! 

(null)

(null)

Nyårsdekorationen hängde fortfarande framme, haha älskar det!

(null)

Nivrot var på ett strålande humör och berättade till ALLA som var där att Noah har han känt sedan han var en bebis. 
Och nu, stor kille och så visar han hur lång han har blivit. Fastän Noah inte var med så visar han med sina armar hur lång Noah är haha. 
Det roliga är att jag hört från andra som ätit här att de fått höra denna historia om att Noah är längre än en vuxen numera ☺️
Kanske har du också fått höra det? 

(null)

På vägen hem så fick det bli ett pitstop på Beach bar.
Vi har inte varit här denna säsong så det var kul att återse allt och se hur de byggt ut allt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Var tvungen att fota dessa bokstäver. 
Detta är så typiskt thai att man låter plasten vara kvar på grejer. Då håller det ju längre!

(null)

Väl hemma så tog jag en stödvila och lagom tills jag vaknade så hade även den yngsta i familjen vaknat. 
Vi har badat här i vår pool och när det blev sen eftermiddag så åkte vi ner till Suan son. 
Så mycket thailändare på stranden, är verkligen fullt ös. 
Vet ju att många Bangkokbor åker hit på helger och högtider. 
Det är faktiskt mer turism nu än när vi var här sist. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Var så underbart och komma hem till huset lagom till skymning. 
Jag älskar den tiden på dygnet. 
Jag tände lite ljus och så satt vi här ute på altanen och bara insöp allting. 
Bästa! 
Snabbt går det tills mörkret kommer och även det är så mysigt. 
Här på TDV3 är vi helt ensamma men det gör ingenting. Är riktigt skönt faktiskt. 

(null)

(null)

(null)

Tack för den här dagen Ban Phe. 
Ikväll blir det en tidig kväll, känner det behövs idag. 
Hoppas ni har en lika fin helg som vi! 


Glöm inte och trycka på ❤️ eller lämna gärna en kommentar. 





#1 - - Lena:

Så härligt att läsa och se dina bilder. Kul att det var så mycket folk hos Nirot. Känner extra mycket för Bee Happy :-) Ha ett fortsatt fint påsklov i vårt älskade Ban Phe // Safir Lena

Svar: Ja väldigt kul och överraskande. Ja den känslan delar vi, unnar honom detta och är så välbehövligt. Vi kommer ha ett fint påsklov, underbart att vara här igen 😍🙏🏻
allenheim.blogg.se

#2 - - Carina:

Så härligt att ni nu är hemma på TDV igen 😍
Jättemysigt att se bilder från vårt gemensamma paradis!
Önskar er en underbar påsklovsvecka och Songkran!
Kramar ❤️❤️❤️

Svar: Tack fina du! Du saknas dock här i paradiset men vi håller ställningarna ❤️
allenheim.blogg.se

#3 - - Thessresaa :

Vilken härlig söndag!!! O instämmer med övriga att det är underbart att höra att det är så mkt folk. Igår kom det ner fyra till västerlänningar från Kolsva!
Niirot är verkligen underbar! Som jag saknar hans glädje, skratt , ironi och goda mat. Så härligt för honom att det är folk på plats.
Ha nu ett underbart lov!! Puss o kram

#4 - - Thessresaa :

O jösses vad de byggt ut Beach bar! Kul att de har kunnat/vågat satsa i dessa tider.

Svar: Eller hur! De har även jetski och olika uthyrningar. Ja Nivrot är Superhärlig, snacka om att fylla på energi där ❤️
allenheim.blogg.se

Till top