Terminal 21

God tisdag

Inläggen från vår påsklovsresa i Ban Phe fortsätter. 
Så kul att det är så uppskattat. 
Har senaste dagarna fått så fina kommentarer både här på bloggen och Insta- tack blir alltid så glad. 
Som jag sagt tidigare blir det så mycket roligare då att uppdatera. 

Idag så stod det utflykt på agendan. 
Vi tänkte först åka till vattenland men tyvärr var det stängt. 
Då fick det bli shoppingtur.
Jag googlade lite shoppingställen som inte är Rayong där vi redan varit så många gånger. 
Jag fick då upp terminal 21 i Pattaya och där har vi aldrig varit. 
Just Pattaya är inget ställe vi velat åka till men just vattenland och gallerier känns ändå okey som en utflykt. 

10:00 så hade vi bestämt avfärd och jag gick upp redan 07 för att hinna alla bestyr innan avfärd. 
Ni vet dricka kaffe och så även träna. 
10:45 var det kaos här hemma. 
Jag och Noah var klara men Johan for omkring som en yr höna. 
Han letade efter en T-shirt som han prompt skulle ha idag och skyllde på mig. 
"Är du säker på att du inte glömde den vid poolen igår" frågade jag säkert tio gånger men han bara fräste till svar. 
Efter mycket om och men så gick han till poolen och kollade och vart låg T-shirten? ^trumvirvel*. 
Jo vid poolen. 

Vi kom iväg ca 1,5 timme senare än beräknat men vi har ju bil så egentligen finns ju ingen tid att passa. 

(null)

(null)

(null)

Det tar cirka en timme och tio minuter att åka bil till Pattaya så allt gick smidigt. 
Så kom vi så fram och delade upp oss. 
Jag och Noah körde lite egentid i gallerian- så mysigt. 

(null)

Och oj så stor och mäktig gallerian var. 
Både jag och Noah drog liksom efter andan. 
Vi är inte riktigt vana med riktiga affärer och allt luktar gott. 
Allt var uppbyggt som en terminal och efter olika destinationer, faktiskt riktigt coolt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi hann med London, Paris, Italien, San Fransisco, fika med glass och flera olika affärer. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag vet inte om det är för att vi varit iväg så pass länge nu och vant oss av med mycket västerländskt men jag blev direkt trött av alla intryck. 
Och just shopping har tappat sin tjusning. 
Framförallt är allt så dyrt. 
Noah hittade lite inne på HM men annars köpte vi inget. 
Men så mysigt att hänga med Noah och vi gick nöjda härifrån. 
Så kul att se lite annat. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Så styrde vi så bilen mot Ban Phe igen och det är alltid spännande att åka bil här. 
Man ser så mycket. 

(null)

(null)

(null)

Så fort vi kom hem svirade vi om och åkte sedan till Bee Happy för en middag i solnedgången. 
Svalkande vindar från havet och det är något visst att sitta på stranden och äta middag. 
Jag älskar det!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu ligger jag på altanen och är så varm trots att klockan är en bit över 20:00.
DET ÄR TOKVARMT!

(null)

Jag ska faktiskt svira om nu och ta ett kvällsdopp. 
Ligga och flyta och titta på stjärnorna. 
BÄSTA!


#1 - - Gunn-Mari:

Terminal 21 har vi varit på i Bangkok.

Svar: Intressant visste inte det även fanns i Bangkok 😃
allenheim.blogg.se

#2 - - Thessresaa :

Vilken cool galleria! Men shoppa efter fem månader i Thailand med alla människor är verkligen en pärs! Minns hur jobbigt det var när man kom hem o skulle in på ICA, jag fick yrsel o illamående.
Men det alltid kul med en utflykt o lite mor/son umgänge.
Ja visst är det så att man längtar efter kommentarer på inlägg o feedback på det man skriver, man blir mer peppad att skriva mer då.
Har ni märkt av ngt av sonkran? Ska bli spännande att höra ngn gång i framtiden vad det är för spännande Johan sysslar med 🙈❤️.
Puss o kram

Svar: Riktigt cool!
Nej sjukt hur snabbt man vänjer av sig med sånt som är vardag hemma.
Songkran får tyvärr inte firas traditionsenligt men det är mkt thailändsk turism här i Ban Phe.
Puss o kram
allenheim.blogg.se

Till top