En vardag i Thailand

Hej hej

Här startade dagen tidigt, redan vid 05:30 tassade jag upp och då var det fortfarande mörkt ute. 
Tände ljus och bryggde min kopp kaffe, sedan gick det fort tills det ljusnade. 

(null)

(null)

Jag har sovit otroligt dåligt inatt, kunde inte koppla av så länge Johan satt på planet. 
Ja jag är inte bara rädd när jag flyger ☺️
Bara massa dumma katastroftankar. 

Följde Noah till skolbussen vid 08:40 och sedan begav jag mig ut på promenad. 
Jag har inte gjort mycket alls sedan min operation men nu är det dags att börja komma tillbaka. 
Promenader är en jättebra start och jag vandrade upp mot Garden hill. 

(null)

(null)

I det här huset hängde vi en del förra resan då våra vänner bodde här. 

(null)

Var helt slut när jag kom uppför backen. 
Sån nybörjarmiss att inte ha med sig vatten eller ha keps på huvudet. 

(null)

Efter att ha hämtat andan knallade jag så neråt igen. 
Varje thai jag mötte på moppe erbjöd mig skjuts hem. 
No I want to exercise. 
Whyyyyy?
Haha

(null)

(null)

(null)

Väl hemma drack jag massa vatten. 
Helt slut haha!

Har fixat fint på balkongen och köpt blommor så nu går vi raskt över till tema blommor. 
Är så kul att fixa med det och ännu bättre är att det är så prisvärt. 
Fick t.o.m. en blomma på köpet för att jag handlade. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Tog även med mig ljuslyktor hemifrån. 
Jag tog även med en fin bricka som jag har, en spegelbricka. 
Den packade Johan ner i handbagaget och det resulterade i att de packade upp den på Arlanda och undrade vad detta är?! Såg ut som en frisbee av glas, perfekt att kasta ombord. Men den fick följa med. 
När väskan sedan skulle packas upp i Thailand så tappade Johan den i golvet och den gick i tusen bitar. 
Så kan det gå. 

(null)

(null)

Har även facetimat med min pappas hund idag. 
Jag har nämligen den unika förmågan att kunna prata med djur. 

(null)

Haha nejdå. 
Men blev en fin pratstund med pappa. 

Så kom så denna uppdatering och jag kunde pusta ut. 

(null)

Och det blev även FaceTime med Johan. 
Känns så konstigt att han är i Sverige nu. 

(null)

Noah kom hem från skolan och efter lite chill så var det dags att göra läxan som var hemkunskap. 
Handlade kastrull och decilitermått till detta då vårt kök saknar det mesta. 
Men nu uppstod det problem, spisen gick inte på. 
Vi har liksom aldrig lagat mat heller och kunde inte förstå vad som var fel, den var helt död. 
Men händig (nåja) som jag är började jag leta efter felet. 
Sladden var åtminstone i. 

(null)

Men så fick jag se en spak under diskbänken och vred på den och vips så funkade allt!
Kände mig skapligt nöjd. 
Alltid lite nojig med elen här men så fort Noah legat klart så slog jag av den igen. 
😅

Allt gick bra, lite tvek med decilitermåttet bara men läxan blev gjord. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Middag fick bli hemleverans och Noah fick välja och då blev det inte thaimat ☺️
Min mat kom aldrig så jag åt tonfisk från burk haha. 

(null)

Kvällen bjöd på ännu en magisk solnedgång. 
Ja jag kommer inte sluta knäppa bilder på det, omöjligt att tröttna. 
Gick upp på vår takterrass och fotade. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Riktigt nöjd med bilden på mig måste jag säga. 

(null)

Så här fint var det från sovrummet. 

(null)

(null)

Nu är det kolmörkt ute och jag har tänt våra blingbling som jag köpt till balkongen. 

(null)

(null)

(null)

Ja, det var den här dagen. 
Nu ska jag läsa lite, bestämt mig för att verkligen göra sådana saker nu. 
Läsa mycket, köra rehab och få igång konditionen. 
Ja boosta mig själv och äta bra mat. 
Börjar imorgon ☺️

Ha en fin kväll! 
#1 - - Johan din man:

Saknar er som tusan. Så konstigt att vara i Sverige själv 🥰

#2 - - Pia:

Underbara bilder och härligt berättat

Till top