Firande och fest

Heeeej heeeej

Vi fortsätter på temat lite opublicerade bilder!
Det får bli lite tema fest på dom bilderna. 
Tiden går fort även härnere. 
Det har nog redan gått en månad sedan jag firade min vän Johanna som fyllde 40 tidigare i höstas. 
Hon hade 40årsfest i sep men då var ju jag i Thailand så jag sa vi firar när hon väl är på plats här. 
Som jag själv sa när jag fyllde 40- då ska man fira hela året. 
Och ni som känner mig på riktigt vet ju att jag älskar födelsedagar, och att skämma bort mina nära och kära. 

Johanna lärde jag känna förra året då hon var här 5 månader med sin familj. 
Så härligt att uppleva ännu en longstay tillsammans. 

Vi började med lite bubbel på altanen hemma hos Johanna. 
Då visste jag inte att vi snart kommer bli grannar på riktigt och jag njöt extra mycket av utsikten. 

(null)

(null)

Vi åkte sedan ner till stranden. 

(null)

(null)

(null)

Och det vankades middag på Tiw lay. 
En otroligt genuin och go thaifamilj som driver denna restaurang och deras barbeque är fantastisk. 
Så läckert att få välja själv vad de ska lägga på grillen och det smakar gudomligt. 
Helt nyfångad fisk, mums. 

(null)

Efter det åkte vi för att lyssna på lite musik på Boogie bar…

(null)

(null)

(null)

För att sedan avsluta på Joker som ligger på gatan nedanför oss. 
Joker bar har blivit vårt stammisställe, det är som en vuxen fritidsgård med massa bra musik, pingis och måla. 
Träffar alltid någon jag känner här, både thai och västerlänningar. 
Här hade vi jättekul och det fick avsluta detta 40årsfirande. 
Stort grattis igen Johanna
❤️

(null)

(null)

Förra veckan blev det en riktigt sådan där typisk spontan thailandskväll. 
Johan jobbar ju mot svensk tid och vissa kvällar blir ordentligt sena för honom. 
Jag kände verkligen för att göra något socialt istället för att sitta hemma så messade Hanna och undrade om hon ville möta upp mig på en drink på Cast Away. 
Även Cast Away ligger nedanför oss på Long beach och har även det blivit ett ställe som det är trevligt att möta upp vänner på. 
När jag messat Hanna messade Anna med samma tanke så vi sågs alla tre. 
Hanna lärde jag känna förra året på deras longstay och vi blev jättenära. 
Hon var även med sin familj och hälsade på oss i Ban Phe. 
Anna lärde jag känna nu under hösten och även vi har klickat jättebra och blivit otroligt nära varandra. 
Både Hanna och Anna är två energiska och positiva tjejer med otroligt fina insidor. 
Trivs så bra med dom. 
Så denna kväll som bara skulle bli en drink på stranden innan alla skulle hem till sitt blev inte så ☺️
Vi hade alldeles för trevligt för att inte fortsätta kvällen. 

(null)

(null)

(null)

Vi åkte vidare för lite livemusik på Boogie bar och det spöregnade ute. 
Men det löste vår taxichaufför Maria med ett stort regnskydd. 
Som tur var var det ett litet fönster så hon kunde se ut när hon körde. 
Men som vi skrattade. 
Maria är gift med vår taxichaufför Mr Choo och båda två är människor som vi tycker så mycket om ❤️

(null)

(null)

Skönt sätt att umgås på, lyssna på lite musik och det blev en lugn kväll fast med massa skratt och energipåfyllning. 

(null)

(null)

Hemma vid 22 redan vilket blev perfekt. 
Det är så otroligt mycket som jag uppskattar med livet här i Thailand. 
Det kravlösa umgänget är något som jag verkligen värdesätter högt. 
Det blir så enkelt att umgås och alltid så härligt. 
Kommer alltid hem med bra energi i kroppen. 
Man kommer varandra så otroligt nära också på kort tid då man verkligen har tiden att prata om allt. 
Samtidigt som man är så likasinnad eftersom vi valt den här typen av livsstil och åkt iväg. 
Våra barn går på skola utomlands och även med det ökar förståelsen för varandras livsval. 
Det sammanför oss verkligen på så många sätt och vis. 
Så tacksam för det
❤️


#1 - - Jenny:

åhh vilka härliga bilder. här i norra sverige så lyser nu snön vit på marken och kylan har slagit till.

Svar: Ja vilka kontraster 😁
allenheim.blogg.se

#2 - - Hannas krypin:

Grillad fisk låter väldigt gott. Snacka om kontraster. Ser så varmt ut på dina bilder och här sitter jag huttrandes i soffan och fryser.... Underbart med snö men det blir ju kallt alltså...

Svar: Det är verkligen varmt dygnet runt. Svårt o föreställa mig kyla nu faktiskt
allenheim.blogg.se

#3 - - Anna Z:

Ja du är ju världsbäst på att fira födelsedagar! Har ju både ditt och mitt 40-årsfirande som favoriter bland kära minnen! ❤️

Svar: Vad fint Anna ❤️
allenheim.blogg.se

#4 - - Johanna:

Tack fina fina du för en fantastisk kväll på alla sätt ❤️

#5 - - Johanna:

Tack fina fina du för en fantastisk kväll på alla sätt ❤️

Till top