Julpyntar i Thailand

Heeeeeej

Vaknade upp till en strålande dag imorse. 

(null)

Kände direkt att idag så är en bra dag att julpynta på. 
Jag och Johan åkte in till Ban Phe och favoritaffären krimskrams som vi kallar den för att uppdatera pyntet. 

(null)

Fick bli ny ljusslinga och lite annat smått och gott som det alltid blir när vi åker hit. 
På vägen hem svängde vi förbi bageriet för att hämta frallor som Noah önskat. 

(null)

Hans standardfrukost när vi är här i Ban Phe. 

(null)

Själv åt jag en ordentlig lyxfrukost. 
Unnade mig ost och knäckebröd på Olearys. 
MUMS!

(null)

Jag älskar ju porslin och tycker det är en fröjd att vid varje måltid välja vilken tallrik jag ska välja denna gång. 
Johan är inte lika komplicerad. 
Går minst lika bra att äta från skärbrädan ☺️

(null)

Kändes som en klok idé att ha lite i magen när vi ska julpynta. 
Det vet jag av erfarenhet haha. 
Plockade fram vår julgran som brukar stå i rabatten. 
Helt otroligt vad den nu vuxit. 
När jag köpte den för tre år sedan på blomsteraffären så var den mini. 

(null)

Så var det bara att sätta igång. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Måste säga att allt gick över förväntan. 
Inget tjafs oss emellan. 
Däremot så hade Johan köpt en liten "Merry Christmas" slinga i papper som han skulle montera upp ovanför dörren. 
Den ligger nu ihopknycklad i papperskorgen efter en viss frustration à la Johan ☺️
Ska även köpa lite glitter som Noah tyckte saknades. 
Längtar redan tills ikväll när jag ska tända upp allt, bilder kommer då. 
Älskar våra jultraditioner som vi skapat här i Thailand. 

Nu sitter jag och tar en soda på Bua spas café. 

(null)

Johan är och tar en behandling och jag väntar under tiden och passar på att skriva här. 
När han är klar så är det min tur! 
Ska ta min ansiktsbehandling som jag alltid gör när jag är här i Ban Phe. 
Den är bäst!
Åh längtar redan. 
Mysigt här på cafét så det kan jag rekommendera. 
Man kan ju ta något mer avancerat än en soda också. 

(null)

(null)

Nu är det snart dags för mig att gå in och blunda och bara njuta en timme. 

Vi hörs snart igen! 
#1 - - Pia:

Älskar verkligen er gran, och så mysigt med julpynt och ska bli roligt att se hur det lyser upp på kvällen. Vi ska ta in vår gran imorgon. Ha det bra kramar

Svar: Ja den är charmig vår gran. Kram tillbaka
allenheim.blogg.se

Till top