Johan gästbloggar

Hej hej!

Då var det äntligen dags för mig att blogga lite igen. Hade ju för avsikt att köra vlogg på youtube men för att citera Noah "då kommer mitt liv vara slut" så tänker jag att jag väntar lite till och säger inget när det väl blir dags. 🤠

Väldigt mycket har ju hänt sen sist men jag tänker nu bara ta de senaste dagarna och mina upplevelser. Kan ju börja med härliga Phuket, där skulle vi köra vattenland och som Noah sa "pappa ingen minns ju en fegis" därav att jag efter detta fantastiska åk gav mig på nästa nivå på rutschkanan vilket resulterade i ett textbokexempel på hur man inte ska göra………jävlar va ont jag fick 😰

(null)

Lite avskedskramar och sedan flyg vidare mot Ban Phe, precis som sist blev jag helt pirrig i kroppen när vi började närma oss, det här är verkligen vårt hem. Det är så underbart att vara här, träffa alla våra vänner, äta riktigt god mat, bada, umgås och susa runt på både hoj och sareng. Ja här åker de flesta på Sareng, det är vad det heter och ett viktigt fordon i provinsen ;) Hos oss på TDV kan du hyra i princip splitternya till ett riktigt förmånligt pris.
(null)
 
Passade även på att ge min PCX lite extra kärlek, det var alldeles för länge sedan. Väl nytvättad och glänsande blev det en lunch på Bee Happy, här får du den absolut bästa Phad Thaien som går att få, om du gillar den kladdig, stark och med mycket chili förstås. Annars kan du ju även välja den gula curryn med räkor, också helt oslagbar.

(null)

 

(null)

 

(null)

 

(null)

 

(null)

Efter lite soft hemmahäng i poolen och kebabrulle från marknaden ( tack Janne som hämtade) så drog vi ner till den lokala strandbaren, där var det bartömning på gång eftersom ägarna valt att åka tillbaka till Sverige tidigare än planerat.
(null)
 

Trevligt men eftersom en bar med bartömning inte är det bäst lämpade stället för en 13-åring blev vi väldigt kortvariga, vi lämnade festandet åt de äldre och åkte "hem" till Thaipass eller Two Dow som vi säger i folkmun, det är liksom hemma för oss och vi hade en supermysig kväll.

  (null)

 

(null)

 

Eftersom det är sportlov kunde vi unna oss en liten avslutning på altanen med ett glas vin från wine connection, inte varje dag man kan öppna en helt superb Rioja och avnjuta den i mörkret och till alla underbara djurs skönsång.

  (null)Nu väntar ett par dagar med goda vänner och mer om det nästa gång. Tills dess, ha det fint och glöm inte att lämna en kommentar eller i alla fall "gilla" om du tycker om det jag skriver.

 

Johan!

 
 
 
Gästblogg Ban Phe, Sareng, Vlogg Thailand, bartömning, gulcurry, pcx, phadthai, rioja, sportlov, vattenland, vattenrutchkana, vlogga Permalink5
#1 - - Anonym:

Men åhhh vad vi längtar när vi ser era foton. Vi vill så gärna åka !!! Njut allt ni kan. Det.är ju ändå den bästa platsen på jorden

#2 - - Anonym:

Kram Jeanette o Anders

#3 - - Thessresaa :

Så underbart för er att vara hemma igen!! Ja livet i Ban Phe är ngt speciellt❤️
Synd att det inte blev ngn vlogg 😊 gillade dem men vet hur känsligt det kan vara för våra tonåringar 🙈
Stor kram från mig o Hans

#4 - - Stina:

Duktig du är älskling ❤️

#5 - - Pia:

Alltid lika roligt att läsa när du bloggar och lägger upp fina bilder.

Till top