Lördagsdravel

Hej bloggen

Och goooood lördaaaaag!

Hoppas ni alla mår bra. 
Äntligen helg, jag älskar helgerna här. 
Även om våra vardagar här också är himla härliga så blir ju helgen lite extra allt. 
Noah är ledig, vi gör mysiga saker och allt blir lite extra festligt. 
Den här helgen är inget undantag. 

Vi började fredagen med vår morgonrutin, dvs promenad längs havet. 
En rutin jag inte vill rucka på. 
På förmiddagen så tränade jag med Amelia och får alltid lika bra energi av det. 
Och jag blir alltid vrålhungrig efteråt ☺️

Jag och Johan unnade oss därför en lite extra god fredagslunch. 
I veckan så testade vi Kai burgers och deras panini. 
Wow wow wow så gott. 
Det kan ha varit så gott att vi varit här tre gånger denna vecka och mumsat, haha så typiskt våra karaktärer. 

(null)

Trot eller ej men efter några månader så "tröttnar" man lite på thaimat och behöver bryta av det med annat. 
Lite västerländskt skit ☺️
(null)

Tror ni det är en slump att "Omicon" finns på menyn? Haha. 

I alla fall, jag behöver inte ens kolla menyn. 
Jag vet vad jag vill ha och det är Tunapanini. 
Vattnas i munnen bara jag skriver detta nu. 
Så, så gott! 
Till det en iskall cola zero, mumsfilibabba det gifte sig gott. 
De bakar sitt egna bröd och just nybakat bröd är även det något man saknar härnere. 

(null)

(null)

Johan tog hamburgare denna gång och han hälsar att den var sagolik. 

(null)

Så detta tycker jag att ni ska testa om ni befinner er här på Lanta. 
Jag är ju sämst på vägbeskrivning men det ligger längs vägen där man svänger in till Sanuk, typ. Haha. 
Skylten syns dock tydligt så bara och hålla utkik. 

Annars så flöt fredagen på. 
Det blev en spontan AW här där vi bor i restaurangen vilket var himla trevligt. 
Det blev även en relativt spontan fredagsmiddag med Kullinger. 
Ja jag kallar denna underbara familj för efternamnet. 
Gör ni också så, jag benämner ofta människor med deras efternamn. Alltid gjort och det blir bara så. 
Kullinger är i alla fall en familj som vi börjat umgås med här och som är här 10 månader. 
Deras barn gick på Sanuk när Noah gick där i höstas och på den vägen är det. 
Lina och Erik heter dom, alltså inte barnen utan de vuxna som vi umgås med. 
Nu har vi rett ut det, haha lång utläggning. 
I alla fall, det blev fredagsmiddag på Jasmine Nui där min födelsedagsfest var och dagen till ära så var det barbeque. 
Så gott, älskar denna restaurang och familjen som driver den. 
Tog inga bilder men det var en otroligt trevlig kväll som alltid. 
Noah var med vänner på Slow Down och åt där istället och en klasskompis sov här. 
De hade så roligt och när vi kom hem satt de och spelade och hade köpt med sig massa snacks. 
Fick sådan lyckokänsla. Same same som livet hemma med kompisar men ändå så mycket bättre ❤️
Så viktigt att allt flyter på bra och att alla i familjen mår bra av livet här. 

Apropå det så hade jag för första gången sedan vi kom hit hemlängtan i veckan. 
Alltså inte hemlängtan att jag vill åka hem, men hemlängtan efter nära och kära och ens bästa vänner. 
Ville bara att alla skulle komma hit och uppleva livet här med oss. 
Få sitta en kväll och bara surra ihop. 
Fick upp detta minne och det spädde på känslan lite extra. Kände mig lite låg av saknad. 

(null)

Två år sedan min bror med familj kom ner två månader och hälsade på. 
Livet här tuffar på och vi är med om så otroligt mycket, med tidsskillnaden är det inte alltid så lätt och få till FaceTime. 
Det slog mig verkligen över hur långt borta vi är från livet hemma och jag saknar er! 
Ni vet vilka ni är ❤️

Nu går vi vidare till idag, haha snabbt byte av ämne haha. 
Blir lite som att skriva en dagbok detta. 
Idag startade jag dagen som vanligt med kaffe uppe på altanen. 

(null)

(null)

Det här är sista helgen i detta boende och på måndag flyttar vi så kände för att föreviga denna morgonstund. 
Efter detta blev det vår vanliga promenad och idag så var havet lite extra dramatiskt. 
Jag älskar att gå vid havet och det ger mig alltid ett sådant lugn. 

(null)

(null)

(null)

Överallt idag så låg det maneter längs stranden. 

(null)

Maneter eller magneter, att jag som 43årig kvinna fortfarande inte lärt mig vad de heter är kanske konstigt men det är så jag är haha och orkar inte googla nu vad de heter. 
Haha. 

Nu ska jag avrunda här och vi måste packa, "jag ska bara" först…
Känner jag mig rätt så kommer jag packa det mesta på måndag morgon och Johan kommer bli uppstressad ☺️
Och apropå Johan, vore det inte dags att han skriver ett inlägg om livet här i Thailand? 
Tryck i så fall på ❤️ så får han knåpa ihop nästa inlägg. 

Ha en underbar helg! 
#1 - - Anna Z:

❤️❤️❤️

Till top