Djungelkören

Godmorgon!

Visst är det det första ni gör på morgonen, går in och läser här? 
Hahaha. 
Godmorgon, god eftermiddag eller god kväll beroende på vad klockan är där du nu är ☺️
Här är klockan strax efter 07 och jag klev upp för en timme sedan. 
Har druckit en kopp kaffe och lyssnat till världens bästa kör, djungelkören!
En kör som jag aldrig någonsin kan tröttna på. 
Allt exploderar av alla djur som vaknar upp på ett strålande humör och sjunger ut det. 
Nu har jag precis tagit en till kopp och tänkte att jag skriver dagens inlägg till det. 

Låt oss kika på gårdagen, en torsdag på Koh Lanta. 
Morgonen såg ut som den brukar, efter att Noah satt sig på skolbussen så tog vi en morgonpromenad på stranden. 
Efter det så blev vi vrålhungriga och tänkte vi tar en frukost "på byn". 
När jag gick till moppen mötte jag flera thai som skrattade och sa "song" (två). 
Förstod inte riktigt vad de menade men kände något var annorlunda. 
Och det var det visst.

(null)

Jag hade två par solglasögon på mig! 
Hjärnan är så skönt avslappnad nu. 
Kanske lite väl ibland. 
Häromdagen åkte vi för att hämta vår tvätt där vi alltid lämnar in den. 
De som tvättar åt oss blev så konfunderade och sa att "ni har inte lämnat in tvätt här". 
Men vi stod på oss, en stor påse med alla träningskläder, Noahs kläder osv har vi lämnat in. 
Plötsligt sjunker en annan känsla in att vi nog bara gjort det i tanken. 
Och mycket riktigt påsen stod kvar hemma! 
Vi fick oss alla ett gott skratt, vi var väldigt snälla när vi stod på oss så inget anklagande eller så från vår sida. 
Som vi säger här, mai pen rai! 

I alla fall, frukost blev det och vi åkte till ett vegetariskt café. 
Här har vi varit en gång tidigare och det är bra kvalité och gott. 

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)
(null)
(null)

En mysig stund. 
Eftermiddagen gick sedan i ett rasande tempo och vid 17 så blev jag hämtad av Linnea och Johanna. 
Det vankades tjejkväll! 
Bara vi tjejer, sitta på stranden, se solen gå ner, middag, prat om stort som smått. 
Energipåfyllning de luxe! 

(null)

(null)

Det var min torsdag det. 
Nu är det fredag och idag så är Noah ledig då vi ska åka till Krabi. 
Det väntar en fullplanerad helg, mer om det sen!

Ha en fantastisk start på helgen! 
#1 - - Thessresaa :

Ja tänka alla dessa underbara morgonljud! Att möta morgonens första ljus till ljudet av en symfoni av djurläten är svårslaget.
Men vad många mysiga och härliga ställen/caféer/restauranger det finns på Lanta. Ngt större utbud än i Ban Phe.
Hoppas ni fick en toppendag i Krabi o att det gick galant med visumen.
Här hemma vankas det babyshower på söndag.
Stor kram

Svar: Ja minns så väl när vi messade varje morgon ❤️ haha ja ett helt annat utbud. Speciellt många vegetariska ställen och hälsotrender. Kram
Stina

Till top