Uppdatering mitt mående

Hej hej

En liten uppdatering kring hur allt går för mig med kropp, rehab och träning. 
För att läsa tidigare inlägg om detta, gå in under kategorin "att leva med RA" här på bloggen. 

Nu har vi varit här i två månader. 
Två månader, helt otroligt. 
Känns dock som om det är många månader sedan vi lämnade Sverige, det händer så mycket och livet är så annorlunda här. 
Livet i Sverige känns väldigt långt bort. 

Nu när vi är tillbaka på Koh Lanta så betyder det även att jag nu har hjälp med min träning. 
Åh det är sådan skillnad än att göra allt på egen hand. 
Tre gånger i veckan så kommer Amelia hit som driver Lanta workout" här på ön. 
Måndag, onsdagar och fredagar kör vi träning här hemma och det är verkligen höjdpunkterna på veckan för mig. 
Jag gillar henne skarpt. 
Hon är så otrolig kunnig samtidigt som hon är så fantastiskt ödmjuk och sympatisk. 
Det gör allt så mycket lättare för mig. 

Och ja, jag har gjort enorma framsteg. 
Som jag skrivit tidigare så kommer även bakslagen här som behövs behandlas på sjukhus, men på det stora hela så är mitt mående nu som dag och natt om man jämför med för två månader sedan. 
Den senaste veckan så har det hänt något stort. 
Jag känner en helt annan energi, jag känner mig glad och pigg i huvudet. 
Inte alls lika hjärntrött och såsig av de fruktansvärda smärtor som jag lidit av i väntan på operationerna. (Stått i operationskö 1,5 år nu). 
Det klart jag fortfarande lider av allt, självklart kan jag inte bli frisk hux flux eller slippa opereras, men jag känner mig riktigt tacksam över min tillvaro nu. 
Jag svarar enormt på den värme som är här i Thailand. 

Jag känner även en enormt stor tacksamhet över Amelia. Det hon gör nu med min kropp gör sådan skillnad. 
Igår så utmanade hon mig ännu mer och jag gjorde saker som fick mig att tappa talförmågan hahah. 
Som att jag stod i plankan, 2*60. 
Det har jag aldrig kunnat göra. 
Och burpees. 
Det ordet har jag bara hört och hade väl aldrig kunnat tro att jag skulle vara med om detta. 
Jag vet inte alls vad jag ska skriva mer för förstår själv inte riktigt hur jag har kunnat göra allt detta och vad det är som händer med min trasiga kropp. 

Jag la ut en liten text på min Instagram igår där jag kortfattat beskrev hur allt går nu. 
Responsen är enorm, när jag vaknade imorse så hade jag fått massa meddelanden från både för mig okända människor som vänner och bekanta. 
TACK till alla er, ni gör att jag vågar vara ärlig med det jag gått och går igenom. 
Ni får mig att blicka framåt och känna ännu mera framtidstro. 
Tack
🙏🏻

(null)


(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)


Om du gillar denna typ av inlägg, tryck då på ❤️ eller lämna gärna en kommentar. Tack 

#1 - - thessresaa :

Saknar ord! Blir tårögd av glädje o lycka för din skull. Fantastiskt att få träna med kamelia och att få hitta styrkan i dig igen. Stor kram

Svar: Åh tack tack tack tack ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Stina

#2 - - Anna Z:

Det glädjer mig enormt att läsa hur pass mycket bättre du mår nu. Och jag är riktigt imponerad!!! DU ÄR GRYM!!! ❤️❤️❤️

Svar: Stort tack ❤️❤️❤️
Stina

Till top