Utflykt till Lanta Noi

Sista söndagen i januari så vaknade jag upp på utflyktshumör. 
Kände verkligen för att hitta på något och se något annat.
Jag messade lite med Lina för att se deras planer denna söndag. 
Vi bestämde spontant att göra en utflykt tillsammans och åka över till Lanta Noi. 
Noah ville hellre ha en dag hemma så han fick vara kvar hemma. 
Alla nöjda och glada. 

Så begav vi oss så på våra moppar. 
Lina och Astrid tog täten. 
Mäktigt att åka över bron, så vackra omgivningar. 

(null)

(null)
(null)

Så otroligt mysigt att se olika miljöer. 
Mycket djur ser man, apor, en varan som korsar vägen, plötsligt står det en get vid vägkanten och betar, kossor och så vidare och så vidare. 

(null)

(null)
(null)

Vi tog en bensträckare vid denna vy. 
Så vackert. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Så åkte vi vidare. 
Plötsligt hamnade vi här. 
(null)

För att sedan hamna här. 
Tsunamin är något som verkligen gör sig påmind när man ser dessa skyltar. 

(null)

(null)

(null)

Vi avslutade vår utflykt på Lanta Noi med café och jag tog en fika. 
Inte så likt mig men blev akut sugen på just fika och det var jättegott! 

(null)

Så for vi hemåt igen och avslutade vår utflykt med ett stopp här på en jättemysig liten restaurang. 
Som jag nu i skrivande stund glömt namnet på tyvärr. 
Kolla vilket lågvatten. 

(null)

Till vår lycka så kom även Kicki och Freddan förbi som också är ett par vi umgås med här. 
Vi bestämde spontant att ta en söndagsmiddag allihopa. 
Hem snabbt för att duscha och byta om och sedan sågs vi alla på Suza hut. 
ÄLSKAR maten här. 
Vi åt indiskt som var fantastiskt gott och njöt av en fantastisk solnedgång. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vilken otroligt härlig söndag.
Jag älskar det här spontana och att det plötsligt blir en urmysig middag på stranden. 
Livet här i Thailand
🙏🏻

Gillar du denna typ av inlägg, tryck gärna på ❤️ eller lämna en kommentar

#1 - - Thessresaa :

Vilken härlig dag ni fick till! Älskar att se alla fantastiska bilder på härliga stränder och matställen. Puss o kram

Svar: Tack vännen så underbart allting. ❤️
Stina

#2 - - Susanne:

Hej,
Vilka härliga bilder! Oh, vad jag längtar dit och till Suza Hut när jag ser dina fina bilder. De har så god mat. Att sitta på en strand och äta middag i solnedgång, det är så mysigt.
Du undrade om jag har fler tips på restauranger tidigare. Shanti Shanti på Klong nin beach är en mysig liten restaurang. Vet inte om de finns kvar. Sist vi var på Lanta (april 2019) pratade ägaren att han skulle flytta till Long beach. Han hade inte många bord men det var jättemysigt där inne. Ligger efter huvudgatan på vänster sida om det finns kvar.
Ha det gott och njut av livet i Thailand.

Svar: Tack! Ja jag förstår att du gillar Suza hut, vilket ställe. Maten är helt fantastisk. Här kommer vi bli stammisar.
Hoppas du snart får njuta av livet i Thailand igen ❤️
Stina

#3 - - Frank:

Lanta Noi är en fin utflykt som jag gjort några gånger. Vi stannar alltid vid den lilla restaurangen vid betongpiren för matpaus. Betydligt lägre priser än på Lanta Yai.

ps. Shanti Shanti har flyttat från Klong Nin.

https://tastelikechicken.se/2018/march/restaurangtips-klong-nin-2.html

Svar: Åh vad härligt att höra, och tack snälla för dina tips 🙏🏻
Stina

Till top