Date på stranden

Heeeeeej

Vilken otroligt mysig torsdag det blev. 
Jag och Johan bestämde i veckan att det är dags för en liten date. 
Vi umgås ju i stort sett hela tiden och ofta med andra människor, det blir ett speciellt leverne när man lever som vi gör nu och ingen av oss går iväg till jobbet. 
Det är lätt att relationen blir vardag även om det är en thailandsvardag. 
Då är det bra att vi kan prata om det och vi bestämde oss för att det är dags för att åka på date. 
Torsdagar är en perfekt dag för det, ingen av oss har träning då och Noah går till 16 på torsdagar så vi behöver inte stressa hem. 
Sagt och gjort, date var det ja. 
Vi funderade på vad vi vill göra och vad som är lite av vårt signum. 
Jo, det vi älskar är lite enkel matsäck, någon utflykt och så bubblor ☺️
Vi åkte och inhandlade det vi behövde och bredde våra mackor innan vi så for iväg. 

(null)

Det är så mysigt och vackert att åka runt på Lanta. Jag tycker ön påminner massa om Koh Chang som är en ö vi varit mycket på. 
Mycket berg och backar. 

(null)

(null)

Vi stannade till på vår favoritstrand, den har blivit lite oss. 
Här har vi varit några gånger och är en av de första stränderna som vi upptäckte när vi kom i höstas. 
Bamboo beach. 
Vi är alltid i stort sett helt ensamma här. 
Magiskt. 
Vädret var lite mulet men det gjorde absolut ingenting. 
Var verkligen supervarmt i luften. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

När magarna kurrade så fick det bli vår matsäck. 
Mackor, bubbel och till efterrätt morotskaka. 
Med en thailändsk touch ☺️

(null)

(null) (null)

(null)

Plötsligt mitt i allt kommer det ett gäng kossor gåendes på stranden. 
Blev så paff att jag helt glömde fota. 
Däremot denna fastnade på bild. 

(null)

Och en valross i vattnet. 😆

(null)

När vi badade såg jag plötsligt ännu flera djur närma sig med siktet inställt på våra saker. 
Jag rusade upp och skrämde iväg dem. 
Då var det läge att packa ihop och åka hemåt. 
En macka hann apan få tag i. 
Annars så var de noll aggressiva, de höll sig på avstånd och hade flera apbebisar med. 
Spännande vardag här i Thailand. 

(null)

(null)

(null)

Tack för en mysig date min Johan ❤️

(null)

Väl hemma hann vi med att svalka oss i poolen innan Noah kom hem. 
Fixade lite snacks innan våra gäster skulle komma vid 17. 
Gissa vem den skyldige är som inte kunde hålla sig till gästerna kom ☺️

(null)

Carro med familj kom över med hennes syster med familj som kommit till Thailand för att hälsa på. 

(null)

(null)

Lite härligt surr på vår altan innan vi tog taxi till Jasmine Nui. 
Vi var inbjudna för att fira lilla Jasmine som fyller tre år. 
På denna restaurang så var min överraskningsfest när jag fyllde år och vi tycker om familjen som driver den massa. 
En jättehärlig kväll med så många gäster, massa paket till födelsedagsbarnet och trubadur och sång. 

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

Tack alla inblandade för en superfin torsdag! 

Nu fredag och jag är uppe extra tidigt. 
Vaknade pigg och tassade upp. 
Njuter av egentid, kaffe och alla fåglar som sjunger sin morgonsång 🙏🏻

Glöm inte att trycka på ❤️ om du gillar denna typ av inlägg eller lämna en kommentar. Tack 
#1 - - Anna Z:

Blir verkligen nostalgisk när jag ser den där regnbågsklänningen 😍

Svar: Ja den är verkligen Thailand!
Stina

Till top