Hörde jag tjejfest?

Hej vänner

Hörde jag FREDAAAAAAG?!

Det har varit en lite annorlunda vecka med mycket tankeverksamhet och tung känsla i bröstet och därför känns det extra fint att jag har haft två fina kvällar på raken. 
Vi börjar med onsdagen. 
Vi blev plötsligt tonårsfria då Noah skulle ha en kväll med vännerna. 
Nu var han extra taggad då den stränga modern släppt på ett utegångsförbud som han har haft ☺️
Jag och Johan hade plötsligt massa timmar till övers och vi bestämde oss för att ta en moppetur och se vart vi hamnar. 
Vi älskar ju sånt, åka omkring på måfå och sedan slå sig ner där det känns rätt. 
Vi började dock med ett ställe som vi varit på flera gånger tidigare med en helt magisk utsikt. 
Vi var helt själva här och de blev så glada och undrade om de gick föreviga oss på bild. 

(null)

När det började mörkna åkte vi vidare och plötsligt såg jag ett ställe som såg så mysigt ut. 

(null)

Här slog vi oss ner. 
Jättemysigt men var närvarande och tog inga bilder. 
Även här var vi helt ensamma och vi satt längst upp och ljuden av alla djur var liksom öronbedövande. 
Så mycket djungelljud. 
Fantastiskt. 
På vägen hem föreslog jag att vi skulle stanna till på ett ställe som jag varit på men inte Johan. 
Han älskade det vilket jag visste att han skulle göra. 
Jag tog en smygbild på honom när han bläddrade i menyn, tycker den blev fin. 

(null)

Igår så började vi dagen med lite promenad och sedan frukost ute. 
Vi bestämde oss spontant för att åka förbi Dreamy spa och se om de hade tid för en duobehandling. 
Det hade de, vi fick varsin två timmars behandling. 
Först en timmes helkroppsmassage och sedan en timmes ansiktsbehandling. 
Både jag och Johan somnade. 
Notan slutade på 300 svenska var, helt fantastiskt. 

(null)

Väl hemma Facetimade jag med min Emma. 
Hon var hemma och vabbade så äntligen fick vi till ett samtal, det är inte helt lätt i och med tidsskillnaden. 
Så tacksam över vår vänskap. 

Svirade sedan om för det vankades TJEJFEST!

Vi var hembjudna till fru Kullinger och hon hade ordnat så fint. 
Ett stort lass med tjejer, både vänner och nya ansikten för mig. 
Det alla har gemensamt är Thailand och drömmen om ett annat liv. 
Så otroligt fint att få dela det tillsammans och framförallt en enorm förståelse för varandras livsval. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

(null)

Vi som orkade hoppade sedan in i en taxi för att fortsätta kvällen. 
En mysig kväll på stranden! 

(null)

När jag kom hem var jag genomblöt av svett då det är ordentligt varmt ute nu osvsett tid på dygnet. 
Jag tog ett sent kvällsbad i poolen och flöt omkring och fullmånen lös upp hela poolen. 
Ett otroligt bra avslut på en fin kväll. 
Det blir som meditation att flyta omkring så. 
Bara jag och alla nattvakna djur. 

Nu är det fredag som sagt och snart kommer Amelia hit för dagens träning. 
Hoppas ni alla får en fin fredag. 
Till top