Johan gästbloggar

Hej hej!
 
Nu är det dags för mig att skriva lite om vårt liv i paradiset. Vi är förstås fullt medvetna om vad som pågår i Europa och med anledning av det så känns det rätt skönt att befinna sig väldigt långt borta just nu. Jag minns med fasa den panik och den situationen som uppstod i Sverige och världen i mars 2020. Efter det lovade jag mig själv att inte drabbas av panik igen. Samtidigt är det förstås fruktansvärt för alla som drabbas och i detta nu måste fly för sina liv på grund av kriget. Jag hoppas med hela mitt hjärta att de så småningom får återvända till sina hem och att europa hjälper till att bygga upp allt som raserats för dessa människor. 
 
Nu tillbaka till thailand och vårt liv här. Vi har ganska precis passerat 2/3 av vår vistelse och nu börjar jag tänka lite på framtiden. Många här pratar om Finnair och deras ändringar vilket även vi har råkat ut för, men mai pen rai som vi säger : ) 
 
Häromdagen så unnande jag mig en scrub och massage, har hittat ett nytt favoritställe, Dreamy Spa, tack till Lasse och Hanna som tipsade. Annars blir det en hel del turer på moppen och dagarnas största utmaning är att komma på vad vi ska äta till lunch och eller middag 😋
  (null)
 
Just nu regnar och åskar det, känns sådär eftersom vi ska till Lanta Cinnema lite senare och kolla mellofinalen på utomhusbio 😆 Ändå är det ganska skönt att nu ibland få lite regn som städar upp damm och bidrar till växt och djurriket. 
 
De senaste dagarna har varit helt magiska. Vi började i torsdags med date på stranden. Som ni läste har Stina och jag en bra kommunikation där vi verkligen pratar om vad vi behöver göra för att vårda vår relation. Och eftersom vi har väldigt lika intressen så passar picknic med bubbel på stranden alldeles utmärkt.
 
(null)
 
 
 
Fredag började med träning med bästa Amelia, jag har ju haft ett litet avbrott på grund av skada, känns inte alls kul, är faktiskt en fruktansvärd känsla att inte få träna ordentligt. Inte har jag fått inviga mitt padelrack heller, det är en ännu större besvikelse. Ni ser, plasten är fortfarande kvar på handtaget. MEn det ska vi ordna till, har ju en hel del spelare här på ön. 
(null)
 
 
Efter träning mötte jag upp Eric på Lanta Mart, vi hade kommit på den briljanta iden om att vi skulle ha ost och vinkväll med fruarna. Det blev en helt magisk eftermiddag och kväll. Allt från bubbelbad till skönsång och väldigt mycket goda ostar, kex och frukt. 
  (null)

(null)

(null)

 
Innan vi skulle upp på berget tog vi vår dagsutflykt och hittade en ny spännande plats, många trappor ner till en grotta genom berget. riktigt spännande. Vi såg även ett par som tagit herr Gessle på orden " när vi två blir en" ; )
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Dagen till ära invigde jag även mina nya Marc Jacobs solglasögon, Stina kunde inte förstå att jag haft med mig dessa och inte använt på 4 månader. Jag försökte då förklara att det var helt enligt plan att ha känslan av ett helt nytt par som dessutom är sjukt snygga. Försökte få till lite modellbilder, kanske kan det komma en liten spons :)
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Lördag började med lyxfrukost där det ingick morotskaka med citronvisp, galet gott. Sen körde vi beach häng med Jonas och Linnea innan det var dags att bege sig ut på 40-års fest. Superhärligt att bli inbjuden av nyfunna vänner. Det bjöds på bubbel och restaurangen hade helt fantastiskt mycekt gott på grillen, Stina och jag gick loss på White Snapper, bakad potatis, majs och lite barracuda. Sen visade det sig att "någon" beställt de största räkorna jag sett på länge men glömt bort det, de delades då upp bland oss som fortfarande kunde få ner lite mer mat, sagolikt gott. Kvällen var så enormt trevlig att jag har tyvärr inga bilder. Jag får avsluta med en som Carro tog på slutet innan hemgång, vi körde lite dans på värsta partystället, också det är så kul här, helt plötsligt öppnas det nya upplevelser man inte hade en aning om. 
(null)
 
 
 
 
 
(null)
 
 
Nu ska vi snart iväg och möte upp Kullinger, middag på Rock Bar och därefter mellofinal, ska bli spännnade att se om någon redan vet vem som vann : P
 
Må fint så hörs vi snart igen!
 

Till top