Måndag i paradiset

Heeeeeej måndaaag

Jag kände mig på ett sådant där typiskt måndagshumör när jag vaknade. 
Det fick Johan erfara tidigt imorse när han mjukt frågade om jag ville ha en kram när jag precis vaknat. 
Kan säga att någon kram blev det inte! 😉

Helgen var annars väldigt fin och nya minnen har skapats.
Gårdagen blev dock inte som planerat då humören på vissa familjemedlemmar inte var okej (nämner ingens namn haha) så vi ställde in söndagens planer och tog en kväll här hemma. 
Familjelivet här blir ju som i vilken familj som helst även om vi befinner oss här i paradiset. Men på det stora hela är bråk, tjafs, gnäll och tandgnissel betydligt färre och mildare här. 

Jag har sovit dåligt några nätter då jag har lite praktiska saker som tynger mig. 
Jag har nu varit i kontakt igen med de sjukhus där jag står i operationskö och jag märker direkt hur det triggar mig och river upp det gångna årets mående. 
Jag får direkt en stor klump i magen och en enorm frustration. 
Det börjar kännas ordentligt i kroppen att jag snart väntat i två år på att få hjälp, med något som hade behövts fixas då. Oron kommer också att det ska vara försent att göra det de har planerat då det blir för stora skador. 
Jag märker redan nu när jag skriver dessa rader hur det påverkar mig så vi kan gå vidare till hur dagen har sett ut istället ☺️

Förmiddagen ägnades åt träning. 
Jag längtar på riktigt efter varje träningstillfälle och det är alltid så härligt att träffa Amelia igen. 

(null)

Vi fick sedan kaffegäster, en familj vi följt på Insta några månader och skrivit med massa kom förbi. 
Så kul att ses på riktigt och jag blev genast på så bra humör och fick ny energipåfyllning. 

Efter det så följde jag med Johan till ett ställe där han planerar att fira sin födelsedag. 
Vår familj älskar ju att fylla år och äntligen ska Johan få fira sin födelsedag i Thailand igen. 
Så kul att planera med thai, jag ÄlSKAR deras härliga avslappnade inställning. 
RELAAAAAX!
Mitt i allt så behövde festarrangören ta en rökpaus och vila lite, blev så mycket med allt skrivande ☺️
Vår kultur har verkligen mycket att lära av det ostressiga livet. 
Johan tog denna bild på mig när vi hade vårt planeringsmöte. 
Katterna här på Lanta vill alltid gosa med mig vart jag än är. 

(null)

(null)

Väl hemma så fick det bli en sen lunch/tidig middag. 
Vi körde lite skåprens och då blir det inte mer fancy än så här. 
Men jag blev mätt och det är ju huvudsaken. 

(null)

Vi åkte sedan till Klong Dao för en eftermiddagspromenad på stranden. 
Är riktigt mysigt att gå lite senare på dagen och inte bara på morgonen som vi brukar. 

(null)

Blev några fler djurmöten som badade. 
Så söta! 

(null)

(null)

Väl hemma så badade vi i poolen och nu har jag duschat och svirat om till nattlinnet fastän klockan ens inte slagit 19. 
Noah är med kompisar så det är lugnt här hemma. 
Nu på eftermiddagen så har jag fått en stor knöl på armen. 
Även om jag mår betydligt bättre här i värmen så blir jag ofta  påmind om att kroppen inte är som den ska också. 
Det ligger helt på mig men jag tog nog ut mig på förmiddagens träning. 
Jag vill så mycket men tro mig det får jag alltid veta efter några timmar. 

(null)

(null)

Det var denna måndag det. 
Lite senare ikväll har vi planerat att bädda ner oss och se om vi kan få in Benjamins program, hoppas det vore en mysig avslutning på denna dag. 

Ha det fint och ha en bra start på veckan! 
#1 - - Anna Z:

Att du sittar och klappar en katt va! 😅 Hoppas det funkade med Benjamins, riktigt mysigt program tycker jag!

Håller verkligen tummarna för att dina operationer snart blir av och att det inte är försent. Blir så förbannad att man spelar med folks hälsa på det där viset 😓

Svar: Påträngande varelser det där 😆 och tack ❤️
Stina

Till top